Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• Kasykas
      By Kasykas
      Tjena! 
      Har tanken att försöka bygga ett vilthägn! Men tycker länstyrelsen har så dålig information gällande arealer och direkta krav. Känns mer som att de bara vill att man ska komma på något, sen betala och försöka få det godkänt. 
      Så istället för att kasta 6k i sjön så frågar jag lite här om någon har erfarenhet inom det hela. Storlekskrav? KVM per djur? hantering av sjuka/skadade djur? hur löser man det bäst. Skiljer sig rena vildsvin och tam/vildsvins korsningar något? Länstyrelsen skriver ut att det e krav på tillstånd på korsningar, så kom inte o säg att om man har en viss % tamsvin inblandat så behövs inga tillstånd. Om ni nu inte kan bevisa det såklart. 

Sen är la tanken att det ska användas till att träna hundar, blir det helt andra krav då? 
    • JaktOscar
      By JaktOscar
      Jag bor i västra Götaland och ska träna en kompis hund på vildsvin. Är det någon som vet ett bra vildsvinshägn? 
      Han tyckte det var lite dyrt på almunge och ekonomin är inte den bästa så att lägga 1000kr på det var inte optimalt för honom. 
      Vet ni något ganska billigt vildsvinshägn? Behöver inte ingå mycket i träningen bara att man får hålla på en timme med en gris. 
      Tack! Skitjakt!

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
hs_merkel

Almunge Vildsvinshägn?

Recommended Posts

hs_merkel

Undrar om någon har lite ris och ros om Almunge vildsvinshägn?  

Ligger närmare än Boda så därför frågan.

S.

rkt

Jag har två/tre kamrater som varit där. Alla nöjda. Har inte varit där själv men skulle inte tveka att åka dit om jag jag ville till testa hunden i hägn.

Hls Rickard K-T

Jocke_S

Vi var där för 10 dagar sedan. Intrycket var att dom är proffs och har olika svåra svin. Men att dom gärna tar mina pengar och vill att vi kommer tillbaka igen...

;-)

Herbert

Var där i somras ganska sent men ändå en varm kväll, släppte i ett medelsvårt hägn där grisarna inte tvekade att stanna emellanåt och fronta. Bra ställe och åker gärna dit igen.

calle fille

Farbror var dit i veckan och hade inget ont att säga om det.

Tolle

Var där i fjol på våren och sköt ett vildsvin för bastarden min. Helt ok tyckte jag.

Men kompisen som var in före mig så måste till slut skjuta ena vildsvinet i självförsvar i princip. Det var väldigt aggressivt mot både hund och folk.

Kommer nog att besöka dom igen.