Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej!
      Jag ska sätta på ett rödpunktssikte på drillingen. Vill ha en micro modell. Såg att Vortex har 30 års garanti och är någon tusenlapp billigare än aimpoint.. Någon som provat Vortex? Vilken modell är nyast? Eller är det bara rappel? 🤔
      Johan Eriksson 
    • Per_B
      By Per_B
      Förr när pappa odlade korn eller vete så hade vi alltid mycket duvor, massor ibland. Pappa sköt, plockade och mamma lagade till dem. Men nu när jag inte ens är månskensbonde utan arrenderar ut fälten så är det bara gräs på dem som arrendatorn skall ha till sina bifftjurar. Nu är det mycket ovanligt med duvor. 
      Har ni något tips hur jag kan få dit duvorna? Säga upp arrendatorn och börja odla själv är inget alternativ   Jag har tre bössor som jag kan skjuta hagel med och fin fina patroner efter tips härifrån jaktsidan men inte mycket att skjuta på! Eller finns det någon annan trevlig fågeljakt jag borde försöka med ??
    • Pimmen
      By Pimmen
      God fortsättning, jag undrar hur det ser ut med ration av folk som gång på gång lyckas locka och vaka framgångsrikt på räv med hagel? 
      Det är en kompis yngre syskon som har en liten gård där räven är framme och tar både höns och änder.
      På vår/sommar bedriver dom även liten verksamhet och odlar och säljer frukt och grönt så framöver vill dom även ha hjälp med ren skyddsjakt. 
      Fälla är inte aktuellt då det är lite att åka så kommer inte kunna titta till tillräckligt ofta, har bara hagel för tillfället då jag helt enkelt inte bestämt mig för vilket kulvapen jag ska ha. 

Lyckas ni locka räven inom hagelhåll om ni sitter i koja/gömsle? 
    • Nils l
      By Nils l
      Dags för en ny tråd med nytt år i lockjaktens elfte timme. Fruktansvärt trögt år i år. Lyckades få in en pytteliten tik nu på morgonen. Den kom längs en sjökant efter att ha förförts av smäktande toner från HS strut,s raspy old hen membran. Fruktansvärt effektiv sak om man tar sig tid att lära sig den. Dessutom så får man oftast respons med ljud från intresserade rävar. Så också denna gång även om det mera lät som en stressad lavskrika än en räv som svarade. Hann rikta om och göra mig beredd fem minuter innan den visade sig. Skottet tog lite högt då jag hade en liten buske precis i vägen och var tvungen att skjuta ovanför några kvistar. Den dog absolut omedelbart och hörde aldrig smällen.

Sign in to follow this  
åkerlund

jakt / skytteintresserade i kiruna

Recommended Posts

åkerlund

hallå, tänkte se om det finns någon här som är intresserad att börja jaga med mig här i Kiruna.

jag jagar ofta räv både lockning och med åtel, med väldigt mycket obs, dock lite skott chanser.... ÄN ;)

så finns någon med intresse utav att bygga en åtelkojja ? ;)

post-16720-0-77853400-1428861309_thumb.j

post-16720-0-63191000-1428861342_thumb.j

strävhår

Bror din håller ju på att bygga en ny fin en, haka på den hem nästa blixtvisit.

• Like 1

åkerlund

jo jag har ju min planering att bygga en nu också 2,4#2,4m :) men blir lite långt att åka ner till Bollnäs trakten för någon dags jakt på räv :)

BollnäsViktor

Min koja ger du fan i :thumbsup:

• Like 2

Dennis Unander
På 2015-04-12 at 19:55 åkerlund sa:

hallå, tänkte se om det finns någon här som är intresserad att börja jaga med mig här i Kiruna.

jag jagar ofta räv både lockning och med åtel, med väldigt mycket obs, dock lite skott chanser.... ÄN ;)

så finns någon med intresse utav att bygga en åtelkojja ? ;)

post-16720-0-77853400-1428861309_thumb.j

post-16720-0-63191000-1428861342_thumb.j

Hej är intresserad av rävjakt nära kiruna enda jaktmöjligheterna just nu är annars 7 mil bort och orkar inte åka så långt för en dags jakt, är nybliven jägare så endast skjutit in bössan såhär långt, söker du fortfarande jaktkamrat?