Hoppa till innehåll

nosler bst 308 win


Gårdvik

Recommended Posts

Ska börja använda bst fabriksladdade kula, så jag skulle köpa någon kartong men dom hade ej hemma. Dom ringde å skulle kika på att ta hem den då fick ja till svar att dom skulle ta bort den ur sortimentet å ersätta den med den nya tip strike. Men dom tog hem några kartonger av bst iallafall! Hur är den nya kulan egentligen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tipstrike lanseras i år så det är ingen som provat den än, det är en kopia på en Ballistic Tip bortsett från att den saknar boat tail vilket är en försämring i mina ögon-sämre B.C.

 

Norma hävdar att det gör den mer kursstabil i målet men jag har aldrig haft några problem med att Ballistic Tip inte är det,den ska ha någon form av blylås också.

 

Hur som så lär den vara ordentligt dyrare än Ball Tip.

 

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej! Blir spännande å höra recension av den senare då! Jag fick ge 810 per paket bst på jaktia medans tipsttike skulle kosta 760! Så den var 50kr billigare enligt henne!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det trodde jag inte då Norma har en enastående förmåga att överprissätta sina produkter.

 

Lägger dom sig på ett rimligt pris så är det nog en bra produkt förutom sämre B.C.

 

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eftersom man är lite skygg för förändringar så kommer jag att bunkra några askar både till Lillan och till Stumpan av BST från Norma. Vore förargligt om nya kulan presterar sämre när den gamla inte längre går att få tag på. Kulan som sådan försvinner kanske inte på marknaden, men som tillverkad av Norma för försäljning över diskt gissar jag...

 

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eftersom man är lite skygg för förändringar så kommer jag att bunkra några askar både till Lillan och till Stumpan av BST från Norma. Vore förargligt om nya kulan presterar sämre när den gamla inte längre går att få tag på. Kulan som sådan försvinner kanske inte på marknaden, men som tillverkad av Norma för försäljning över diskt gissar jag...

 

/M

. ja exakt, blir å bunkra upp sig
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...