Ja håll å kolla på min första bössa som ja ska använda till fågeljakt, älgjakt osv men vet ej va ja ska ta för kaliber
Ja ha kollat på en tikka T3x varmint men vet ej om ja ska ta kaliber .308 eller 6.5x55
Vilken av kalibrarna dominerar i följande?
1. Precision
2. långhålls skytte
3. Ammunitions val
4. Toppfågeljakt
5. Älgjakt
6. minst Köttförstöring
Hej!
Jag ska sätta på ett rödpunktssikte på drillingen. Vill ha en micro modell. Såg att Vortex har 30 års garanti och är någon tusenlapp billigare än aimpoint.. Någon som provat Vortex? Vilken modell är nyast? Eller är det bara rappel? 🤔
Johan Eriksson
Hej jaktkamrater!
Har köpt en 222 drilling och är på jakt efter bra fabriksladdad ammunition. Är ute efter knall och fall effekt. Inte så rädd om bogarna om man säger så 😉 Kom gärna med förslag.
Johan
Tja ska köpa ny hundförar bössa nu och har verkligen fastnat för tikka t3 battue lite. men ville ju dock sätta på ett aimpoint, hur funkar nu det här ser man riktmedlet i aimpointen? såg just en youtube film på någon som skjöt grisar med merkel helix och en aimpoint med riktmedelna kvar. skulle ju förstås kunna köpa en vanlig tikka t3 lite men då måste ja skicka in pipan och få den kortad men då blir det ju dyrare. skulle helst vilja komma undan med en aimpoint men är lite tveksam på det här någon som testat och sett hur det funkat? den aimpointen ja skulle vilja använda är h30 här är förresten filmen jag såg
Jag och min far har länge talat om hur fantastiskt det vore att åka tillsammans på en jaktresa till Europa. Min far har varit i Polen en gång och den resan gav minst sagt mersmak, 4 grisar på 3 dagar! Vi har kikat runt men inte bestämt oss var vi vill åka. Jag undrar därför om det är någon som har något tips på var man kan åka och få uppleva en riktig drevjakt på främst vildsvin? Vår budget ligger väl på kring 18-20 papp var. Planen är att drömmen ska bli verklighet någon gång under höst/vinter 2014.
Recommended Posts