Hoppa till innehåll

Recommended Posts

culot

Jag önskar det gick att få tag på Dimond shot , allt annat i premium patroner är inte raketforskning, ta tex Pigeon extreme som innehåller komponenter man lätt får ihop i italien och sverige förutom då de sk " dimond shots " 

/P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Christian N

Jo men är de så mycket bättre då? Eller i varje fall har de så mycket bättre terminal effekt? 

Proffessorn har en teori om att de är för släta/snälla och inte "river" tillräckligt, alt att de är lite för hårda och således iofs går igenom vilt men inte med samma chockverkan.

btw du kunde ju få tag på de bästa hagel som Italien erbjuder, är inte de bra nog? C

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
47 minutes ago Christian N sa:

Jo men är de så mycket bättre då? Eller i varje fall har de så mycket bättre terminal effekt? 

Proffessorn har en teori om att de är för släta/snälla och inte "river" tillräckligt, alt att de är lite för hårda och således iofs går igenom vilt men inte med samma chockverkan.

btw du kunde ju få tag på de bästa hagel som Italien erbjuder, är inte de bra nog? C

Professorns Träffbilderna kan man inte snacka bort , nu var nog det en sjuk lyckad kombo av pipa och choke för 

hans 525 skjuter inte lika tätt med samma choketub. 

Terminaleffekt  ! du menar döden i fågeln ?  Det har vart stora diskussioner på PDC ang SuperNik haglen att ja! dom går snabbt och 

lätt genom fågeln men  utan att chocka lika mkt som ett mjukare hagel, däremot att täckningen höll på långa håll där fågeln dog bättre.

Jag har skjutit SuperNik 7,5 rätt mkt på duva och många har ett antal hagel genom bröstet men knall och fall  effekten har uteblivit 

ibland ,    dock finns en fördel och det är inga inskjutna fjädrar i fågeln som opläterade hagel ger 

ps: jag skulle däremot vilja ha tag på Dimond shot för att testa om det går att planka PE 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N

Tja men för den skull är det bara att riva ett gäng PE och ladda om dem:D:D:D, Nej men allvarligt jag förstår hur du tänker och det är iofs lockande om än väldigt enkelt för dig att matcha och göra bättre än.

ang diskursen på PDC så är jag benägen att hålla med i båda slutsatserna, ie på dryga håll är DS bättre än svarthagel, men de dödar mycket bättre på kortare håll. Jag skjuter en omgång nu med lite mixade hagel efter div spill, fungerar helt ok för mig. C

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot

Jag får ofta frågan varför jag inte går in för PACI laddning , mitt svar är att ordinarie stukning blir så jäkla bra att jag inte känner behovet , och jag kan ju inte överge alla jag drillar i ordinarie stuknings-metoder och dessutom kräver det speciella data som bara kan fås ifrån PDC , däremot är det lite intressant med PACI/Stål som det börjat exprimenterats med så smått..

/P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
killer_mouse

Jag tycker tråden är intressant men ibland behövs lite djupare förklaringar på visa saker typ paci och tyvärr funkar inte Google alltid 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
17 hours ago killer_mouse sa:

Jag tycker tråden är intressant men ibland behövs lite djupare förklaringar på visa saker typ paci och tyvärr funkar inte Google alltid 

Jag  skriver ofta det som dyker upp i skallen på mig och då kan det bli så,  PACI är en gammal ide som jag tror  H &H  gjorde 

Men den ogivala  stukningen höll inte på papphylsorna så försök gjordes visst med Alu hylsor , sedan nu i modern tid så patenterade 

Hagel  Gurun  Gianni PACI   en metod för ogival stukning för plast hylsor , finns även en egen avdelning för PACI laddning på PDC 

http://www.polveridosiecartucce.com/viewforum.php?f=82

Dock måste du regga dig för att läsa + att köra med auto- translate till engelska , till svenska blir skit mest 

OMV har tagit fram pressar i samråd m Gianni 

http://www.omv.it/chiusura-pg/

/ P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE