Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

culot

culot:s hagelgrubblerier

Recommended Posts

Jan-Erik1

Hej

När du laddar 32g skulle väl 7:or fungera bra med , de bör också få en tät svärm?

Jag har fått tag i ett parti med Winchester AA, när jag laddar om dom hylsorna ska jag minska  krutladdningen mot om jag  laddar europeiska hylsor?

Mvh Jan-Erik

culot
7 hours ago Jan-Erik1 sa:

Hej

När du laddar 32g skulle väl 7:or fungera bra med , de bör också få en tät svärm?

Jag har fått tag i ett parti med Winchester AA, när jag laddar om dom hylsorna ska jag minska  krutladdningen mot om jag  laddar europeiska hylsor?

Mvh Jan-Erik

7:or lär funka rolex på duva, sen hade jag inte laddat om AA hylsorna hur fräna dom en månde vara och det för att jag idag har noll koll på hur dom funkar med de krut vi har tillgängliga i Sverige idag. Har du förresten amerikanska förladdningar  ? de europeiska kommer inte ner ordentligt.  Det finns TON och åter TON med superfina hylsor på våra skjutbanor, så om du har europeiska  komponenter för övrigt så råder jag dig att köra europeiska  hylsor, dock med undantag för S&B  som är nåt junk för sig själv.

/ P

culot

Jag har en skvätt AS krut  som jag använde härom dan för att trycka upp  en liten  RC  RV4  28g  Copy  då jag för ett antal år sedan fick några för test  av ChristerN , vad jag vill minnas så  var det  cx2000  AS 1,48x28  LB24 7,5 i dom  så min " copy"  vart  

T4  688 AS 1,48x28 RS24 7,5     och den sköt jag på papp igår   @ 35m  mod choke, och det var en potent filur iaf  för den cycklade min nya Auto 5:a m tung    INV-pipa   vilket mina 12/65 30g hade svårt med, men det blir lite labba  med friktionsringarna en å annan droppe motorolja och skiftande av rekylfjädrar.

Jan-Erik1
3 hours ago culot sa:

7:or lär funka rolex på duva, sen hade jag inte laddat om AA hylsorna hur fräna dom en månde vara och det för att jag idag har noll koll på hur dom funkar med de krut vi har tillgängliga i Sverige idag. Har du förresten amerikanska förladdningar  ? de europeiska kommer inte ner ordentligt.  Det finns TON och åter TON med superfina hylsor på våra skjutbanor, så om du har europeiska  komponenter för övrigt så råder jag dig att köra europeiska  hylsor, dock med undantag för S&B  som är nåt junk för sig själv.

/ P

Hej, nej jag har bara europeiska förladdningar. Jag tänkte inte på att dom var annorlunda inuti utan mest på de såg ut att vara av bra kvalitet. Jag gör som du säger och fortsätter att  plocka hylsor på skjutbanan, där är det ju ingen brist direkt.

Mvh Jan-Erik

• Like 1