Hoppa till innehåll

Gårdssanering kajor..


Hipshot

Recommended Posts

Ge oss en uppdatering! Synd som fan att man är i Rimforsa trakten på semester med familjen.

Bra att du samlat ihop forumfolk Rickard, hoppas det trillar lite nu!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ImageUploadedByTapatalk1434974505.272348.jpg

Några fåglar blev det. Kom precis hem och ska umgås lite med dem jag bor med och kanske blunda så kan jag skriva mer sedan om inte nån annan hunnit före. :thumbsup:

Oavsett så vill höra om dina missar..förlåt upplevelser.
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt projekt. Blev så jäkla sugen så jag fick dra ner till en av gårdarna ikväll. Dock ensam och ingen uv. 10 duvor o 5 kajor men här hade flera bössor gjort nytta :-)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sun stod för morgonens bedrift skulle jag vilja säga, såvitt jag fattade så sköt han en klockren dubblé på tamduva! Jag såg inte andra fågeln i skottet men väl innan och kan konstatera att duva nr 2 var fan inte att leka med!

För mig var det i alla fall en stor bedrift! Min första dubblé. Det allra svåraste med duva två var ju att vrida sig runt bakåt med mina sura leder stående i det där trånga hålet mellan ensilagebalarna.

Tack igen för möjligheten att följa ned idag! Jag följer mer än gärna med igen om möjligheten ges!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grymt initiativ hippen..... Dina jakter måste verkligen vara något extra, då folk gladeligen sätter sig i bilen och åker 50-60mil!!:-D

Anmäler mig som frivillig om du ska köra något mer race!

Träffar nada, men kan kanske styra fåglarna över någon mer kompetent skytt!!;-)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dags igen i morgon, tror jag har bössor nog men om det funkar så Urban, du anmälde dej först.. Kan du om det funkar?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har jag inte hagelbössan med, annars hade det varit skitkul. Står gärna kvar om det blir fler tillfällen. Får väl börja släpa med mig hagelbössa ist för 6,5an när jag jobbar!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Späd på bara.....[emoji45]

Är bra nära att skolka från jobbet......sätta mig i bilen....dra en 35milsrunda för att hämta bössan.......kliva upp(dvs aldrig gå och lägga mig) klockan ett.......skolka från jobbet en gång till.......bara för att haka på!

Två saker som bromsar bara......det är min andra dag på nytt jobb, (och kommer säkerlighen behöva skolka till hösten), men framförallt riskerar jag att nå samma galenpannenivå som maichel och simon!![emoji12]

Nu gör du såhär serru, ta ett snack med Hipshot om du kan låna hans halmautomat, sen gör du en insats lik ingen annan med fåglarna och kommer till insikt. När du insett tjusningen skaffar du tjocklabbe och shoppar bulvan av Simon och börjar chatta om choker och hagel ammo som vi andra galningar. Välkommen i klubben!

/M

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu gör du såhär serru, ta ett snack med Hipshot om du kan låna hans halmautomat, sen gör du en insats lik ingen annan med fåglarna och kommer till insikt. När du insett tjusningen skaffar du tjocklabbe och shoppar bulvan av Simon och börjar chatta om choker och hagel ammo som vi andra galningar. Välkommen i klubben!

/M

Du maichel..... Du anar inte hur nära jag är att ta dig på orden!

Har suttit i funderingar om ken1 har kvar sin 682a.....

Dessutom gnäller grabben på mig, då han tycker fågeljakten är mycket roligare än klövviltsjakten!

Problemet är ju att klövviltsjakten också är rolig.....vilket skulle göra att jag aldrig fick tid att jobba..... Och familjen fick svälta...!

Vet bara inte hur jag ska sälja in det konceptet hos frugan och i nästa andetag tala om att vi måste skaffa en labbe......sådär btw!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du maichel..... Du anar inte hur nära jag är att ta dig på orden!

Har suttit i funderingar om ken1 har kvar sin 682a.....

Dessutom gnäller grabben på mig, då han tycker fågeljakten är mycket roligare än klövviltsjakten!

Problemet är ju att klövviltsjakten också är rolig.....vilket skulle göra att jag aldrig fick tid att jobba..... Och familjen fick svälta...!

Vet bara inte hur jag ska sälja in det konceptet hos frugan och i nästa andetag tala om att vi måste skaffa en labbe......sådär btw!

Säg att du skaffat Pudel, när du väl kommer hem med labben som valp så smälter alla. Uppfostrar du den väl så kan jag ta över sen och ha den till ekorrar som Pfrep med finnen! Seså, ring nu Hipshot! Jag lovar du kommer aldrig att ångra dig. Sova kan du göra senare i livet...

/M

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åk nu Urban och upptäck tjusningen med jakten!;-)

S.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi är fyra i morgon, tror det räcker rätt så väl. Har en hundförare Solblommans Blomma samt en polare till rookien jag har med dessutom så det blir tjockt med folk  :thumbsup:  Men det reder sig, jag och Anders satsar på flankerna och Solbomman i smeten.. sen får vi se hur jag gör med min rookie, måste se vad han går för först.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...