Jump to content

Gårdssanering kajor..

Recommended Posts

Christian N

På min gård har det varit stilla i veckan, de flockar som drar förbi gör det på 100+ meters höjd, typ, det har bara blivit tre fågel till totalt och då med ett totalt urkasst skytte för en möjlig double på kråka där jag till slut fick ner den ena av fåglarna, 

eventuellt åker Benellin upp till försäljning i höst efter Gotland. /CHristian

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Hipshot

14

• Takko

8

• Urban

7

• Sun Flower

6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sun stod för morgonens bedrift skulle jag vilja säga, såvitt jag fattade så sköt han en klockren dubblé på tamduva! Jag såg inte andra fågeln i skottet men väl innan och kan konstatera att duva nr 2 v

Wiz.. nej inte 380-gården denna gång utan stället där vi sköt.. en hel kaja eller något?  Vet att vi satsade stort och Madeleine garvade sig harmynt nästan då det var tvärlugnt på gården och vi bärga

Alltså dessa kulskyttar.. men ha det så kul med din studsare så roar vi oss med riktiga bössor i morgon bitti   

Posted Images

Christian N

Nja de jag skjuter/it har varit på mer modesta håll än så, dvs 30 meter eller därikring. Christian

Takko

Nja de jag skjuter/it har varit på mer modesta håll än så, dvs 30 meter eller därikring. Christian

:smile: Skämt o sido. Tycker också att flockarna flugit högt på sistone, men har inte haft uppe uven och testat om det går att få ner dom. Men i början på juli var det lättare runt gårdarna även utan uv. 

Christian N

Här nere i södern så är termiken enorm o man kan se flockar stiga 100 tals meter, i formation. Uv har jag inte monterat, kanske skulle prova lite. Christian

havsornen

Härligt projekt. Blev så jäkla sugen så jag fick dra ner till en av gårdarna ikväll. Dock ensam och ingen uv. 10 duvor o 5 kajor men här hade flera bössor gjort nytta :-)

Var i Småland?

Jag har uv och bössa men inga kajor :sad:

Takko

Jagar med uv vanligtvis men vid vissa tillfällen ( snabba ryck när lusten faller på) så får uven va hemma. Men vi kan säkert hitta nåt tillfälle om du känner för det. 3 mil öster Vetlanda.