Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Per_B
      By Per_B
      Förr när pappa odlade korn eller vete så hade vi alltid mycket duvor, massor ibland. Pappa sköt, plockade och mamma lagade till dem. Men nu när jag inte ens är månskensbonde utan arrenderar ut fälten så är det bara gräs på dem som arrendatorn skall ha till sina bifftjurar. Nu är det mycket ovanligt med duvor. 
      Har ni något tips hur jag kan få dit duvorna? Säga upp arrendatorn och börja odla själv är inget alternativ   Jag har tre bössor som jag kan skjuta hagel med och fin fina patroner efter tips härifrån jaktsidan men inte mycket att skjuta på! Eller finns det någon annan trevlig fågeljakt jag borde försöka med ??
    • Tobdala
      By Tobdala
      Hej!
      Är ute efter en lampa till skyddsjakt och eftersök. Vill gärna ha möjlighet till grön belysning i vissa lägen. 
      Har tittat på Nextorch p5g och jaktkit L2.
      Någon som har erfarenheter eller andra tips?
      /Tobias 
    • Richard Jonsson
      By Richard Jonsson
      Haloj på er!

Sitter o kikar runt för ett allround sikte till min första klass 1'a som har kommit hem (nykär),
      Jag kollade förut på 2-10x50 och 2.5-15x50 sikten och de som är där omkring, då jag ej är den med tätast plånbok och tänkte skaffa ett sikte som jag kan ha till lite allt möjligt.
      Mitt första vilt lär garanterat vara gris eller rådjur, så vak eller pyrsch är det som står högst upp på sannolikhetstabellen.

Min fråga är dels denna, vad har ni andra för erfarenhet om 10x zoom växling? för jag har tittat på ett nikkon stirling c-more 2-20x44, och det borde väl funka på dels korta som redigt långa håll?
      Samt, är x44 tillräckligt för att kunna se väl i skymning och när solen ej ligger på ? (är 25 med perfekt syn) eller borde man ha minst x50 i ockular ?
      Tack på förhand:
      Richard
    • Östlaika21
      By Östlaika21
      Hej! Behöver tips och råd. Har en östlaika på ca 7 månader som ska bli en gris/älg hund men mest gris. Den har träffat båda döda grisar och älgar. Jag är lite orolig när det gäller söket, lägger jag ett spår på 100m så far den iväg direkt och går på spåret till den hittar klövern.
      Men när jag släpper den normalt (skogsträning) och att jag vet att det inte finns några djur på marken så söker den bara ca max 45m och vill gärna kolla att på mig. Jag vill ha hjälp med hur jag ska få längre sök på hunden. 
Sign in to follow this  
vildmark

Locka gris med wunderbaum?

Recommended Posts

vildmark

Sitter och funderar över lockmedel för vildsvin.. Och kom att tänka på wunderbaum..de finns ju i diverse goda dofter..jordgubb..hallon..vanilj..persika mm och hänger man en under tornet så bör det dofta på långt håll..priset är ju riktigt överkomligt om man vill testa.. Nu har jag ingen etablerad stam där jag jagar men annars hade det varit värt att testa tycker jag.. Några tankar kring det hela? Tror ni det funkar?

Tjörnbon

:woot:  :woot:

Också en tanke!

Jag gissar på att lukten är lite för artificiell för att locka Vildsvin men några vilda raggare kan säkert komma smygande  :happy:

Dock så kan man inte veta förrän man prövat.

vildmark

Men kollar man de amerikanska lockpreparaten så tror jag de är minst lika artificiella som en wunderbaum.

I brist på vildsvin så ska jag testa på grävling..vore ju smidigt att beta den trampgillrade fällan med en wunderbaum med körsbärsdoft..

Älgflugornas Herre

I brist på vildsvin så ska jag testa på grävling..vore ju smidigt att beta den trampgillrade fällan med en wunderbaum med körsbärsdoft..

Det får du allt fota och visa mig! 

Kan blir en av årets roligaste bilder!

• Like 1

Sako_Finnbear

Haha! Ja, varför inte prova... :thumbsup:

Tjörnbon

Du kanske borde testa med en åtelkamera vid någon viltstig eftersom fällan kan skrämma lite försiktiga Grimbarts.

Kul ide`  :thumbsup:

Älgflugornas Herre

Kanske skulle jag sno idén och testa. Bara för att..... Det är ju snart dags att gillra fällorna menar jag. 

• Like 1