Lille Skutt 35 Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ni som bor lite närmare fjällen, hur ser det ut inför ripjakten, som jag förstår är det fortfarande en hel del snö kvar? Quote Link to post Share on other sites
lsjonsson 7,706 Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Jag skrev om det i Fågeljaktstråden så nu har jag kopierat texten över till din tråd också. P g a den kalla våren o sommaren så är det extremt mycket snö kvar ännu i fjällen, högt vattenflöde i bäckarna o is på vissa ställen också. Iaf i Norge enl. reportaget. Va beredd på lite motstånd ni som ska upp till fjälls o jaga för det är inte länge dit nu. http://www.svt.se/ny...en/rekordmycket 1 Quote Link to post Share on other sites
Foffe 707 Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Vissa sjöar i Tärna fjällen har inte ens tinat upp än, vet om en liten fjällsjö på Södra Storfjället som inte isen har gått upp än. så det är rätt så mycke snö kvar än i vissa områden. Quote Link to post Share on other sites
strävhår 23,403 Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Mot alla odds (känns det som) så har de inventeringar vi fått nys om haft bättre med fågel än befarat. 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts