Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Wachtelbruno
      By Wachtelbruno
      Hej allesammans kritisera mig gärna om jag har hamnat fel men detta är mitt första inlägg på ett forum.
      Jag är nyexaminerad och har precis fått hämta ut mitt första hagelvapen, men jag vet inte vad jag har köpt för något och skulle uppskatta all hjälp jag kan få!
      Det jag vet: det är en beretta, sida vid sida, kaliber 12/70, den har ejector.
      Skulle vara intressant att vet modell, tillverkningsår mm.
      Jag vet inte vad för någon information som behövs för att avgöra men fråga gärna så ska jag svara så gott jag kan.

• Richard Jonsson
      By Richard Jonsson
      Haloj på er,
      Då gubben inte har jagat på minst 25 år, och då jag nu har blivit klar med jägarexamen så tänkte jag att det kunde varit fint och kul att överta hans gamla Baikal 327 hagelbock.
      Dock så kommer han inte ihåg om det var en "st", "ste" eller "silver", det skulle tydligen finnas lite olika modeller av dem, men vad tror (eller vet) ni att ett andrahandsvärde på en sådan Baikal kan vara ? Normalt slitage och lite småskavanker här och där men för övrigt så ser den fin ut och funkar perfekt  Har ju inte skjutits mycket med den alls.

Dubbla avtryckare och ingen ejektor ifall det kan hjälpa vissa med att komma fram med vilken modell det är.

Man ser ju att många gamla hagelgevär går för 500-5000 beroende på märke och skick, och då varken han vill ta för dyrt betalt för den och jag inte vill ge han för lite för den så tänkte jag höra mig för om ni vet vad de brukar ligga i för cirka pris  ?

//Richard
    • redtop
      By redtop
      Funderar över det här med jakt på rådjur med hagel och träffområde. Har letat runt på nätet men tycker inte jag hittar några tydliga svar.
      Förra hösten sköt jag ett stillastående bockkid med hagel på kanske 10m. Riktade nog lite mer mot halsregionen än det vanliga träffområdet hjärta/lungor. Vet egentligen inte riktigt varför jag gjorde så. Allt gick bra, kidet föll på plats, men jag funderar på om jag gjorde rätt? Bör man rikta mot samma område som när man jagar med kula eller är det något annat som gäller med hagel?
      Vad säger den samlade erfarenheten i forumet? På söndag är det dags för småviltjakt igen... 
Sign in to follow this  
Maniac

Vem är Maniac

Recommended Posts

lsjonsson

Hej & välkommen  hit! :smile:

Maniac

Tackar!

Ska bli kul och lärorikt...hoppas jag.

faxe

Lägg ner golfen :tongue:  :wink: .

Välkommen :smile:

• Like 2

Maniac

he he, nä!

skitväder = skjutväder

Takko

Välkommen hit. Golf är det inte en bil.........;-)

lsjonsson

Lägg ner golfen :tongue:  :wink: .

Välkommen :smile:

han ska nog sätta bollen på en pegg o dräpa en älg med bedövningen från en sving på bollen. :wink:  :tongue:  :biggrin:

• Like 1

kennetht

välkommen

Kristin

Hej och välkommen! :)

Maniac

He he, många icke golf troende på detta forum....men det var väl vad man kunde vänta sig av en massa skjutgalna rednecks ;-)

Hagelbössan använder jag till sportskytte, jagar storvilt gör jag med kniv och knytnävarna, för besvärligt vilt används järn 4'an.

Ska bli kul att omvönda er skogsmullar och inviga er i moderatbandyns sköna värld.

//Den försynte

• Like 1

lsjonsson

Trots att man har golfbana bakom huset så har jag aldrig börjat med den där sporten.

Jag har bara nyttjat den till hunddressyr medans jag hade hund. :thumbsup:  :tongue:

Stora fina ytor som man kunde träna hunden på medans man rörde sig runt den för att få den till att ligga kvar på plats, m. m. :thumbsup:

JPA

Välkommen!

Hipshot

He he, många icke golf troende på detta forum....men det var väl vad man kunde vänta sig av en massa skjutgalna rednecks ;-)

Hagelbössan använder jag till sportskytte, jagar storvilt gör jag med kniv och knytnävarna, för besvärligt vilt används järn 4'an.

Ska bli kul att omvönda er skogsmullar och inviga er i moderatbandyns sköna värld.

//Den försynte

Skön premiär, välkommen till forumet!

Testade några år på payandplay där man kunde veva på utan grönt kort och det var verkligen svinaktigt kul, förstår att det blir till ett gift. Valde dock att lägga av, stod och velade om man skulle lägga pengar på grönkort och klubbor och skit men insåg att jakten som intresse var så pass dyrt så det räckte.

Men sporten är fan pinsam på amatörnivå! Stod och inväntade att passkyttarna skulle komma på plats ute vid Thoresta en gång.. Stod någonstans mitt på en bana i kanten och hann se utslagen från två gäng.. Bollarna kom flygande i full fräs någon meter över backen och strax senare kom det någon fullkittad fettodirre och började leta boll  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin: De slog som äschlen hela bunten och trots att de såg ut som urproffs så.. nehe  :biggrin:

Sen brukar vi käka lunch på jakterna ibland ute på den här "internationella" klubben utanför Arlanda.. Gillar detta att kliva in bland finfolket skitig och blodig, blir en och annan näsa som rynkas då.. 

Hade en annan gruvlig wannebee på jobbet tidigare.. av hans surr att döma så låg han något halvt snäpp under Tiger Woods.. sen att snubben inte kunde gå och var hårt ansatt av åldrande hade ingen påverkan på hans prestationer på banan  :biggrin:  Men han hade alla de rätta kläderna och hade platsat som fettodirre i Den ofrivillige golfaren utan problem.

Roligt folkslag det där  :yes:

Maniac

He he, du slog huvudet på varenda spik...precis så där är det.

Att hinna med både jakt och golf är en fullständig omöjlighet, du gjorde nog rätt val ;-)

Ju snaskigare kläder och utrusning ju sämre golfare....vanligtvis :-P

Skitjakt från o med måndag allihopa!

//Den avundsjuke Maniac

lodjuret88

välkommen maniac :)

Maniac

Fick min license idag, inlämnad I Stockholm 25/8, knappt 7veckor alltså, drygt en vecka tidigare än beräknade 8 veckorna.

• Like 1

Foffe

Fick min license idag, inlämnad I Stockholm 25/8, knappt 7veckor alltså, drygt en vecka tidigare än beräknade 8 veckorna.

Grattis o välkommen hit

Nobbe

Grattis å Välkommen ☺

MrT.

Jag som nybliven licensinnehavare (har beviljats inköpstillstånd, men ännu inte fått bössan) och nybliven forumist här på jaktsidan, hälsar dig också välkommen. 

Ett skönt gäng som häckar här:P!

Bubs

Välkommen hit, även om du spelar moderatbandy :P

Maniac

Tack....även om det är en gammal tråd :)

1,5 år gammal

Bubs

Jaha :lol: trodde den var ny 

MrT.
37 minutes ago Bubs sa:

Jaha :lol: trodde den var ny 

Me too :o !!