Garou 54 Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Är med i jakt gruppen på Fb och mkt konstigt o direkt kontraproduktivt dyker ju upp där.. Nu senast om drevjakt i hägn m hund vad jag förstår o det långt innan 1a okt Har fått det förklarat för mig att det är samma regler på klöv i hägn som utanför vid hundanvändning och dubbelkollade m jaktlagstiftningen innan jag skrev ett välmenande inlägg på inlägget och det togs bort relativt fort men är uppe igen nu. Är jag ute o cyklar när jag säger att det är 1a okt som gäller m lösning på kron/dov i hägn? Mvh per Quote Link to post Share on other sites
Nissesbror 89 Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Mja... Cyklar och cyklar, Hägnat vilt är just hägnat vilt och med det sagt så är de att anse som tamdjur och vad man gör med sina tamdjur är uppenbarligen "fritt"... Quote Link to post Share on other sites
WestCoast 87 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Mja... Cyklar och cyklar, Hägnat vilt är just hägnat vilt och med det sagt så är de att anse som tamdjur och vad man gör med sina tamdjur är uppenbarligen "fritt"... Avskjutning är inte enligt jakttiderna men användning av hund är dock lite mer reglerad. Orkar inte leta i min lagbok just nu men tips är jaktförordningen 16 där hundar behandlas och jakten omnämns i 8 paragrafen 2 Quote Link to post Share on other sites
Urban 5,475 Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Som WC säger Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts