culot 2,272 Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Då jag behövde en liten Quick n' dirty lösning på en dylik Rig så gjorde jag som så här , 2,0mm wire fr bauhaus med dito " lås" som kläms med tång, och efter lite funderande så insåg jag att en lite värre modell av " ABIKO tång " gjorde jobbet galant . Sänken, Ja optimalt hade vart sk " bly ägg " med hål igenom , men mina " ägg " vart M30 mutter fr Biltema a" 29:- för 5 st Stoppring , Ja ring är att föredra då man kan kroka upp samtliga på en typ Alu karbinhake modell stor, och släpa antingen efter sig om det är vadardjupt eller båt /kanoten. Sedan på lämplig plats så krokar man loss och låter M30 mutter glida ner mot ringen som i mitt fall vart en 40mm nyckelring då jag har tillgång till sådana . Vid upptagning så gör man vice versa dvs upp med wiren och kroka nyckelringen i karbinhaken. / P 2 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts