Hoppa till innehåll

Vem är Jantan?


Jantan

Recommended Posts

inte välter den. jag har allt varit där och kollat in den hala kalkstenen och den var väldigt stabil. Öhelvetet bet till och med sig fast i min ena fot så knät gjorde smaskigt ont. I samma sekund bestämde jag mig för att aldrig mer sprätta jord på Tofta skjutfält.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När katten är borta dansa råtta på bordet!

Vi är flera öie bor här.

Skickar ett pm.

Går inte att släppa dem där förvirrad människorna till öin. Då välta den!;-)

Förvirrade människor får man nog av vecka 29..

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

inte välter den. jag har allt varit där och kollat in den hala kalkstenen och den var väldigt stabil. Öhelvetet bet till och med sig fast i min ena fot så knät gjorde smaskigt ont. I samma sekund bestämde jag mig för att aldrig mer sprätta jord på Tofta skjutfält.

:D GGN?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett strävhår så klart! Och då menar jag inte vår skäggige vän från Uppland!

Med en strävhårig vorsteh fixar du det mesta! Det gäller bara att se sitt bästa!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett strävhår så klart! Och då menar jag inte vår skäggige vän från Uppland!

Med en strävhårig vorsteh fixar du det mesta! Det gäller bara att se sitt bästa!

https://youtu.be/i4Dc-J_mD7c

Detta är väl som att svära i kyrkan men skulle vilka ha en korthårig ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När katten är borta dansa råtta på bordet!

Vi är flera öie bor här.

Skickar ett pm.

Går inte att släppa dem där förvirrad människorna till öin. Då välta den!;-)

Ja, nu vart det två i orkestern. Spela på ni :wink: .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta är väl som att svära i kyrkan men skulle vilka ha en korthårig ;)

Det är lugnt, jag bor ihop med en sådan syndare. Hon är ok ändå.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:D GGN?

Japp. Och innan jag skrev detta kollade jag upp din angivna ålder,, Fan du var ju inte ens en spermie när jag var där. Gud vad gammal man känner sig ibland.

 

Var där 89 och 90. sista gången var det något som klart och tydligt förklarade för mig att jag INTE skulle vara med i GGN.  I starten dör hojen, klart sist iväg från starten. Ca 5 minuter efter sista startled och 20 minuter efter mitt. Påkörd på andra varvet och som final på sista varvet fastnar foten i jordvallen vid sidan om hojjen och foten vrids rakt bak, och min oviga kropp hänger inte riktigt med. Aldrig mer GGN för mig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp. Och innan jag skrev detta kollade jag upp din angivna ålder,, Fan du var ju inte ens en spermie när jag var där. Gud vad gammal man känner sig ibland.

 

Var där 89 och 90. sista gången var det något som klart och tydligt förklarade för mig att jag INTE skulle vara med i GGN.  I starten dör hojen, klart sist iväg från starten. Ca 5 minuter efter sista startled och 20 minuter efter mitt. Påkörd på andra varvet och som final på sista varvet fastnar foten i jordvallen vid sidan om hojjen och foten vrids rakt bak, och min oviga kropp hänger inte riktigt med. Aldrig mer GGN för mig

Håll dig till skotar'n du.
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit! Trevligt med mästerfotografer, jäkligt fin bild på räven.

Tack!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp. Och innan jag skrev detta kollade jag upp din angivna ålder,, Fan du var ju inte ens en spermie när jag var där. Gud vad gammal man känner sig ibland.

Var där 89 och 90. sista gången var det något som klart och tydligt förklarade för mig att jag INTE skulle vara med i GGN. I starten dör hojen, klart sist iväg från starten. Ca 5 minuter efter sista startled och 20 minuter efter mitt. Påkörd på andra varvet och som final på sista varvet fastnar foten i jordvallen vid sidan om hojjen och foten vrids rakt bak, och min oviga kropp hänger inte riktigt med. Aldrig mer GGN för mig

Min angivna ålder stämmer ;)

Fy och fan, lät inte så skönt. Men du slapp hamna först i starten och bli överkörd av allihopa i alla fall ;) fattar inte hur folk orkar köra. Surt som fan i banan också. dom kör ju fyrhjuling också, nåt för dig kanske?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aldrig mer GGN. Inte ens i skotarn som strävis föreslår, även om den kommer fram överallt då spåret mer påminner om en crossbana än ett Endurospår ( som ska vara som en viltstig som slingrar sig fram mellan träden)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aldrig mer GGN. Inte ens i skotarn som strävis föreslår, även om den kommer fram överallt då spåret mer påminner om en crossbana än ett Endurospår ( som ska vara som en viltstig som slingrar sig fram mellan träden)

Finns ju en skara galet folk som även springer delar av banan (Nordic Extreme Running), låter fan inte klokt :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns ju en skara galet folk som även springer delar av banan (Nordic Extreme Running), låter fan inte klokt :D

 

Svågerns son här uppe sprang vasaloppet ultravasan 90 nu när det var. :ohmy:

Han springer flera extremlopp varje år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svågerns son här uppe sprang vasaloppet ultravasan 90 nu när det var. :ohmy:

Han springer flera extremlopp varje år.

Vansinne att ge sig ut och springa frivilligt! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vansinne att ge sig ut och springa frivilligt! :D

 

Ja visst är det det.

Det är bara tok som gör det. :thumbsup:  :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den dagen jag ser en löpare springa och le så ska jag överväga det! ;):)

överväga en knorrsvans när man ser en glad älgskytt.
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gris är på gång här tydligen, rymlingar från hägn. Inte sett nån själv dock. Dov också.

Fältfågel ska väl finnas här tycker jag, skulle vilja ha hit en hund för att få lite bättre koll på populationen på mina marker. Fasan ser man dagligen på ett ställe iaf. Morfar födde upp och släppte ut, syns vilka som är efter hans fåglar då dom är mörkare i färgen

Kanin finns i överflöd på södra Gotland, gasar man på lite med bilen har man klippt ett 50-tal :D hört om folk som skjuter säckvis med en .22 lr under några timmar

 

Nja riktigt så enkelt är det inte, jagat i de hetare markerna tror jag på öin och visst ett bra kaninår innan pest/sjukdom så kan man skjuta rejält med kanin för iller.. Men jag tror att i bra marker normal år så 25-50 på en dag? 

 

Det som kan bli mycket är fågeln.. rätt vind, rätt sida öin.. ouj.. då går det skött  :biggrin:  :yes:  

 

Sen är det som så att japp, visst är jakten fenomenal.. men fan vet om inte bara själva vistelsen i denna miljö är minst lika häftig? De mornar vi vadat ut med pannlampa ut på sandbankarna i mörkret med pannlampa för att invänta fågeln.. fyyyfan va häftigt det är!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aldrig mer GGN. Inte ens i skotarn som strävis föreslår, även om den kommer fram överallt då spåret mer påminner om en crossbana än ett Endurospår ( som ska vara som en viltstig som slingrar sig fram mellan träden)

Tycker mig höra gnäll;-) var för åkare 95 96 97.

Skulle ha åkt 99. Men sålde cykeln dagen innan då jag fick så bra betalt.

Kalksten är nog de mäst förädiska man kan åka på.

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En bekant var ute dem sköt 100 rabbis på 4 bössor.

 

Mmm det är väl lite av den enda sura med illerjakten. Rätt miljö dvs skyddade hål men öppet runt om så är ju kaninerna helt rökta.. därför tycker jag hundjakten är minst lika kul! Vissa hål där det är trångt.. mmm utmanande  :wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja riktigt så enkelt är det inte, jagat i de hetare markerna tror jag på öin och visst ett bra kaninår innan pest/sjukdom så kan man skjuta rejält med kanin för iller.. Men jag tror att i bra marker normal år så 25-50 på en dag? 

 

Det som kan bli mycket är fågeln.. rätt vind, rätt sida öin.. ouj.. då går det skött  :biggrin:  :yes:  

 

Sen är det som så att japp, visst är jakten fenomenal.. men fan vet om inte bara själva vistelsen i denna miljö är minst lika häftig? De mornar vi vadat ut med pannlampa ut på sandbankarna i mörkret med pannlampa för att invänta fågeln.. fyyyfan va häftigt det är!!!

Mnja, tror nog det jag hört stämmer, hört det från flera håll. Extremt mycket rabbis på vissa håll. Min mor hade varit ute på kusten någonstans och sett ett hundratal på samma öppna område. Sen varierar det såklart från år till år, med väder osv. 

 

Mycket rabbis finns det hur som helst!

 

Ja visst är miljön halva upplevelsen, minst. Var på ön har du jagat? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...