Hoppa till innehåll

.416 Taylor


Dansken

Recommended Posts

Vad roligt, detta ska följas! Jag har en bössa i kalibern som jag verkligen gillar. Relativt lättskjuten och fin effekt i viltet. Min är bygd på en zg-47. Ska se om jag hittar en bild.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Najs!! Detta låter som ett bygge i min smak. Jag har också sneglat på 416Taylor, mest för att den ser ut som en storebror till min 338 med det branta bröstet men också för att den känns rätt lagom. Det är ju helt rätt låda att bygga på också.

 

Robban har skruvat i pipan på min 338 också :wink:

 

Mycket bilder vill vi ha såklart :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

härlig kaliber för skott upp till 100-120m 

 

sugen att ha en i min blaser men den får ju inget afrika stuk bara för att man har en trevlig kaliber!

 

Sugen på att se bilder!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Då har det gått några månader- och inget har hänt...

Har spånat lite med en kamrat från grannkanalen om en Afrikaresa nästa vår- då måste bössan vara klar.

Har haft kontakt med vapenhandläggare hur jag ska registrera vapnet då jag plockar ihop av delar på "företaget". Den delen är utrett nu..

En annan kamrat är på IWA- jag bad honom leta upp en Diopter som sitter laxat i slagstiftsmuttern..

Han ringde i eftermiddags och berättade att han hade hittat en hos en tillverkare där, men dom sålde inget på mässan, så nu är en sån "långe bestalld" som vi säger i Närke..

Jag kamrar kanske bössan själv- måste se att komma i gång snart..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bell sköt bufflar med .22 Savage Hi-Power

Men det är inte det som är frågan. Det är om att komma till Afrika- med en riktig bössa- och vad man har råd att skjuta. Det sitter prislappar på alla dom små liven där nere....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...