Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

anle

Grythund stövare kön

Recommended Posts

anle

Hej, har en fundering. Har idag en rävstövare, hane som är okastrerad, och har nu bestämt att införskaffa en foxterrier. Vad säger ni om könet på terriern, hane eller tik?

Har alltid varit inställd på ytterligare en hane men då fick jag höra att ha en stor och liten hund av olika storlek och samma kön tillsammans kan vara ett problem. Speciellt då den lilla hunden är en terrier (blir en foxterrier). Vad säger ni. Behöver råd. Terriern kanske mopsar och knte ger sig och i slutändan blir skadad. Samtidigt som stövaren kan bli obrukbar vid höglöpen samt allmänt jobbig.

Vad tros, tankar och erfarenheter?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Gäddan

Är du en tydlig ledare så är det inga problem att ha 2 hanar. Jag personligen är för lat för att hat tik +hane men jag vet folk som har det och dom tycker det går bra. Måste bara passa dom extra noga vid löp.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
anle

Nej det stämmer, men många terrier har ju en tendens att slå över ibland. Trots bra diciplin. Därför jag undrar.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
*MADOFI*

Har du bara stövaren sedan tidigare skulle jag absolut skaffa en terrierhane för att slippa strul vid löp

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
anle

Har du bara stövaren sedan tidigare skulle jag absolut skaffa en terrierhane för att slippa strul vid löp

Tackar, då får det bli så. Varit inställd på hane men efter alla tyckanden om en tik så blev jag fundersam. Då får det bli en hane. Bara hoppas den blir av modell mindre.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.