Hoppa till innehåll

Villsvinjakt


rune1950gunnar

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på om det er noen her som kan fortelle meg hva dere som jakter villsvin på åte bruker som jakt lucka/ vak lucka som inte bråker eller kan låse seg ved lave temperaturer?! Vet at noen bruker plexiglass som man bare dytter til siden, mens andre har en lucka man åpner og fester enten i taket eller på veggen ved siden av.

Hva er best?

Mvh

Rune

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Takk for svar.... Selv om det ikke var det jeg lurte på! For ordens skyld driver jeg ikke med lönnmörda som du kaller det. Hvis noen andre har noe ordentlig og komme med takker jeg for det. Hvis det ikke kommer seriøse svar, så melder jeg meg ut av denne siden....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

Klart du kommer få svar och klart att du skall vara kvar;)!

Vi hade plexi glas lucka som var fäst ovanför gluggen i gångjärn, snöre satt fast i luckan och löpte ovanför. Gris framme, dra i snöret och luckan drogs upp. Snöret sattes fast med en gummi kil som man har på segel båtar.

ovanför gluggen så satt det dörr list/ isolering i gummi så att inte luckan small till i väggen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi hade plexi glas lucka som var fäst ovanför gluggen i gångjärn, snöre satt fast i luckan och löpte ovanför. Gris framme, dra i snöret och luckan drogs upp. Snöret sattes fast med en gummi kil som man har på segel båtar.

ovanför gluggen så satt det dörr list/ isolering i gummi så att inte luckan small till i väggen..

Høres ut som at du også jakter gris på åtet ;)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte skjutbara aluminiumprofiler (typ uterum) hos den lokale glasmästaren som tillverkade måttbestälda.

Köpte likande i plast hos glasmästaren. Två skivor plexiglas i en träram som löper omlott i dessa spårlister.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...