Hoppa till innehåll

Kombi VS drilling


Gecko

Recommended Posts

Fräck, klart ett alternativ till dubbelstudsardrillingen.....

Den stora frågan är väl vilka barnsjukdomar den lider av...

Själva idén är väldigt rolig, men den är lite farlig för det känns som om den skulle kunna användas som argument från polisen sida för att inte släppa fram vapen 5 och 6 trots skrivelserna i fap-en om att behovskraven skall ställas lågt. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En sådan sak kräver att TS förstår vad det är frågan om för vapen, 9 gånger av 10 gör de inte det, trots att man skickar bild och förklaring, så jag ser det som ganska osannolikt att det skulle utgöra, eller uppstå några oklarheter framgent på grund av ägandet av en sådan pang.

 

Å andra sidan, under frågeställningen och inom dess ram finns det enbart ett svar, drilling, ds om man jagar klövvilt mest och hagel om man jagar annat mest. /Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan, under frågeställningen och inom dess ram finns det enbart ett svar, drilling, ds om man jagar klövvilt mest och hagel om man jagar annat mest. /Christian

Å tredje sidan, 1+1 pipor för ostört vilt, 2+1 enligt ovan för drevat.....  :wink:

 

/Må

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jagat med kombi/bockbüchs i många år både för smygjakt och på drevjakt och tycker det är smidigare än de drillingar jag haft. Sällan saknat en tredje pipa, men visst finns det ett skäl till att jag idag har en dsd också... och idag fungerar kombin som pürschbössa med hagelmöjlighet vid behov.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...