Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Fredde_piteå

Vakuum påsar?

Recommended Posts

Fredde_piteå

Har OBH Nordicas food sealer prestige och har hittills bara använt deras egna påsar då jag köpte en hel del när jag köpte maskinen. Men nu börjar de vara slut och undrar om nån testat den maskinen med andra påsar och huruvida det funkar bra eller kanske t.o.m bättre? Finns ju en uppsjö där ute men är ju onödigt att beställa hem en shitload med påsar och så funkar de inte lika bra med maskinen (tänker vakuumet och värmen i svetsen).

mbbohman

Menuett på Jula ska va bra sägs det. Jag kör OBH's för det var vad som fanns på Ica Maxi när jag behövde lite snabbt.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

• Like 1

MKJ

Har samma maskin, köper påsar på Clas Ohlsson oftast OBHs egna då de funkar bra. Kanske kan man tjäna nån spänn på att leta men samtidigt så är det man fryser in många gånger så värdefullt att man inte har lust att chansa.

• Like 1

Fredde_piteå

Kanske är lika bra att köra på med OBH's egna, om det inte finns likvärdiga i herrejösses-pack till bra pris. :)

kkjon

då OBH har en relativt liten vakuumkammare är det viktigt att påsarna har ordentlig räffling/prägling. dom är ruskigt snabba på att börja svetsa om utsugningen inte lyckas.

men kan väl tillägga att jag använder påsar från www.livsmedelsmaskiner.se

dom funkar oftast i OBH också

Edited by kkjon

qvarnhill

Använder nu bara Jula-påsar, fungerar fint till ett riktigt "najs prajs".

• Like 1

faxe

Jag köpt en test rulle på Kjell Co till ok pris, funkar bra .

MagnusN

Har en Lava och den ska gå att köra släta påsar med om de är 130my. Ska beställa och prova, betydligt billigare än mönstrade. Kanske fungerar i fler maskiner?

Malx

Har kört länge med OBH:s påsar och varit nöjd. Men på sistonde så har jag haft tre påsar (av ca 10) jag tagit fram från frysen som läckt i fabrikskanten, d.v.s. inte i svetsfogen. Dålig batch kanske? (2 hade tappat vakuum, 1 läckte köttvätska när jag tinade den)

Köpt lavas påsar direkt från lava nu och ska testa. Fraktfritt från Tyskland blev det inte så dyrt och jag gillar att de finns i massor av storlekar.

Svutt

Har precis köpt en foodsaver och deras påsar verkar ok. Har dock inte hunnit packa så mycket.. Men jag hittade på häromdagen att man kan köpa deras påsar och rullar rabatterat med ca 30% för medlemmar i jägareförbundet. Kolla in Jägareförbundets hemsida och medlemsförmåner för att hitta länken man beställer via.

Sent from my iPhone using Tapatalk

WestCoast

Köper på Intropris. Brukar vara mkt billiga