Hoppa till innehåll

Jaktbutik eller andra roliga sevärdheter i Dublin


JPA

Recommended Posts

Flyger till Dublin imorgon för lite nyårsfirande/semester. Är det någon som har varit där och har lite tips? Behöver inte bara vara jaktrelaterat utan andra tips går också fint!

Ös på ni som har besökt Dublin! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.jamesonwhiskey.com/us/visit-us/oldjamesondistillery&ved=0ahUKEwiqkKi9yYTKAhVEiiwKHWkPBBMQFghqMBA&usg=AFQjCNGouENgZpKeMhtn3dRUmlCZtvYSjQ&sig2=f_KXnNF3gK15QcLL1sIYFw

Jameson destilleriet har inte varit där själv dock.

Guinness tar emot besök och ligger inom gångavstånd från centrum. Fanns en ok tobakhandel nära posten. Kan minnas lite fel här. Var ett tag sedan.

Frimärken köps för övrigt på posten och den har stängt på helgerna. Som det var här förr... Irland känns mycket som jag minns sverige från unga år.

Reser man med barn så är pysslings museet grymt. .. Är dock mera ett äventyr än ett museum... och alla får rita en teckning http://www.leprechaunmuseum.ie/hade tyvärr lagt j akten på hyllan när j ag var där så där har jag inget att komma med.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på Irland men är inget större fan av Dublin men guinessbryggeriet är en höjdare och sen så ska man ju in och dricka guiness och lyssna på musik i tempelbardistriktet. Är man lite kulturell så är biblioteket på Trinity college sevärt och Croke park som har varit en av de största arenorna i Europa och det finns lite historia om den från the troubles. Det är inte vanlig fotboll som spelas där utan gaelic fotboll, som är mycket större än vanlig fotboll på Irland. Fast jag gillar mer hurling som är en riktigt snabb sport och hård sport.

Det är dåligt med jaktaffärer i Dublin vilket är konstigt för det jagas mycket på Irland, både fågel och klövvilt, så där kan jag inte hjälpa dig.

När jag är på Irland så brukar jag åka från Dublin så fort som möjligt. Irländarna som jag känner ser lite på Dublin som vi icke-stockholmare ser på Stockholm och jag har nog färgats av det. Jo just det. Det är kallt som fan på Irland och blåsigt och regnigt, så ta med varma kläder. Ireland (and probably Dublin) is a good craic, so enjoy;)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gunniess bryggeriet och Jamesson är ju redan nämnda, liksom hurling som var riktigt underhållande! Vårt mål var väl mest dryckesrelaterat och bland alla traditionella pubar så var The Porter House en höjdare, dem hade visst allt utom just Guinness :)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och det sköna med Irland är att det inte är så jävla pretto och dricka öl. Du behöver inte ha koll på lokala bryggerier, ipa och hipsterskägg för dricka öl. Det räcker med att veta att Guinness is good for you;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
På 2016-01-01 at 23:22 Mads sa:

Och det sköna med Irland är att det inte är så jävla pretto och dricka öl. Du behöver inte ha koll på lokala bryggerier, ipa och hipsterskägg för dricka öl. Det räcker med att veta att Guinness is good for you;)

Irländare är allmänt förbaskat trevliga och sociala typer.. inget är krystat och ofta har Irländarna en jäkla humor.. Svensken i gemen ligger rejält i underläge här.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...