Hoppa till innehåll

Grab bag, något att ha?


MagnusN

Recommended Posts

Kör också med färdigpackad väska. Sparar väldigt mycket tid när man ska iväg. Min heter neverlost och är precis lagom stor. Hade den varit större hade man ändå inte orkat bära den.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har Biltemas. De som inte finns i denna är inte värt att ha med. Mycket smidig.

När de ringer mitt i natten är de bössa, hund och väska sen är man på rull.

S.

Nu är jag övertygad :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker neverlost är mkt bättre kvalité än biltema..bl mer slittålig botten och sömmar

Edit; jag har båda

Ja, men vad f.. att du ska komma och röra till det. ;) Någonstans innerst inne så vet jag att Biltema oftast (alltid) har en smak av ful. Men 500 mot 1800. Börjar med Biltema och växlar upp om det behövs. Mittemellanvalet är Swedteam för 900.

Egentligen struntpengar i sammanhanget men det passar bra att hålla igen för jag ska flytta till hus och bygga jakt & slaktrum samt lägga mkt pengar på jakt och skjutbana under nästa jaktår.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kan hitta neverlost för mindre än 1500... Men testa du biltema, jag har en till hundarnas saker och den funkar men min 5 år gamla neverlost ser helt ny ut...trots slitage

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Biltemas fick stanna kvar på Biltema, måste ha varit en dålig bach på hyllan. Är mest inne på en swedteam med formgjuten botten

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har Neverlost stora och hade samtidigt en light på test, den stora blev kvar. Gillar att den sektioneras bättre. Har den när det ska åkas på mer organiserade jakter eller eftersök och för NVR/kommunuppdrag följande Plummer bag som är väldigt passande och dessutom sitter hagelpluggen perfekt i loopsen i locket. http://www.stanleysites.com/uploads/eu/PX_2015/large/FMST1-70719_4.jpg 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använder neverlost bagen jag med. Den är med vid all jakt. Förbannat smidigt att ha allt i bagen, svårt att glömma saker då. Ligger allt där i radio,hörselskydd,lampor,pannlampor, licenser, första förband, extra antenner till gps, gps, sopsäckar, dragsele, ibland även benstöd. 

Sedan finns hundens grejer i en biltemaback eftersom de alltid är så skitiga ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bilen har blivit min grab-bag.

Men när jag väl städar den åker allt ner i en feltema bag, och avspolningsbar plastkorg.
Guld värt att veta att 90% av man behöver åker med på ett grepp.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago lindgren sa:

bilen har blivit min grab-bag.

Men när jag väl städar den åker allt ner i en feltema bag, och avspolningsbar plastkorg.
Guld värt att veta att 90% av man behöver åker med på ett grepp.

Bara att det är livsfarligt att åka med i polarens bil. Fan vad man glömmer prylar:woot:.

Här är min grabbag tillverkad av VW. Det är 4 st arla backar till bakom de första, med mera prylar:yes:

104.JPG

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Bra input i ämnet från alla. Sade senast i helgen att det ska fixas en sådan för eftersöksgrejer just. Annars har vi var sin plastback med de egna jaktprylarna i som lyfts upp som den är och bara dumpas in i bilen. 

Ordningen hemma är ett rum med elfasystem i källaren. På hyllorna står back efter back. Genomskinliga som man ser vad som finns i och med lock för att hålla ordning, jaktgrejer, cykelgrejer, skidgrejer, osv osv. Finns sedan ett gammalt köksbord med väggmonterat system framför där man har alla vapenvårdsgrejer, lite verktyg och så. En hylla är dedikerad till allt det laddbara - dvs pannlampa, garmin och radion.  Vapenskåpen står också därinne. I det rummet har vi allt utrustningsmässigt. Utanför finns varsin jaktgarderob med kläder, etc. 

Då vi hoppar mellan bilarna dock blir det lite jobbigt med grejerna som finns bara en uppsättning av. En bil är rätt välkittad med mollyväskor överallt med det mesta tänkbart i, extra eftersökslampor och grejer. Men ändå det kan bli fel om man ska ut och spåra och man inte har rätt prylar med Så är det just en eftersöks-grabbag som är mest intressant. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en gul galonväska som det står Volvo på, fick den sist jag köpte ny lastbil, det bästa är att den är vattentät och gul så man hittar den.

DEN HAR ALDRIG LÄMNAT BAGAGEUTRYMMET dessutom ligger det mesta utanför väskan.................

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 13 oktober 2016 at 14:45 waxin sa:

Har en gul galonväska som det står Volvo på, fick den sist jag köpte ny lastbil, det bästa är att den är vattentät och gul så man hittar den.

DEN HAR ALDRIG LÄMNAT BAGAGEUTRYMMET dessutom ligger det mesta utanför väskan.................

 

:D ... haha. Jo, kan tänka mig att det kan bli så. För mig är problemet att vi är två som behöver grejerna, finns två bilar, och de byts friskt mellan oss beroende på vem som ska göra/jaga vad. Vinner jag på lotto kommer jag dock se till att båda bilar är koppetta grabbags på studs! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag kör med öppen verktygsbag som hantverkare har. En för hagel/ duvjakt där bulvaner, lättare camoduk, hagel mm får plats. En för hög/småvilt med eller utan hund. Ammo i askar som ligger i små plastburkar, pejlhalsbanden och hörselkåpor på stången, pejl och radio i facken på utsidorna, spårlina, handskar mm i det stora facket tillsammans med ammon. Funkar bra.

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...