Hoppa till innehåll

Min bästa jakt hittills i livet


Johan_85

Recommended Posts

Grattis till Haren!

 

Jag håller med om att de jakter som gett en ordentlig utmaning är de som stannar kvar extra länge :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis till Haren!

 

Jag håller med om att de jakter som gett en ordentlig utmaning är de som stannar kvar extra länge :smile:

Tack, jo det är ju så. För mig är det jaktmomentet som är viktigast inte storleken på bytet. Denna jakt lärde mig så mycket både om hur haren färdas och skyttet samt även min fysiska kapacitet.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lät som en riktig kanonjakt![emoji106]

Det var det verkligen. Nu gillar man ju olika jakter men detta var helt i min smak. Jag gillat att kämpa för att få ett byte, kanske för att jag alltid har tvingats jaga på det sättet för det är ju inte så hög vilttäthet här i nordligaste delen av Sverige. Dessutom har jag aldrig haft någon hund eller tillgång till någon.

Jag har börjat fundera mer och mer på om jag skulle uppskatta en jakt där man har hjälp av guide eller en drevjakt där jag placeras ut som passkytt. Visst kanske det skulle vara kul att få möjlighet till lite fler skottillfällen men samtidigt tar man ju oftast inte del av köttet. Utan att ha provat någon jaktresa så känns det nästan som att det inte skulle bli riktigt rätt känsla i jakten för mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Fan va' coolt!!!!

Grattis!

p.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...