aasenheim 65 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Vart köper ni trä av finare kvalitet. Ska inte vara till en kolv utan till olika slag av plattor till klädhängare och dylikt. Vet inte riktigt vad jag letar efter då jag är dålig på trä så tips på träsorter som blir snygga mottages tacksamt! Quote Link to post Share on other sites
Tjörnbon 1,551 Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Valnöt är ju fint Men kanske lite dyrare och vanligt Körsbär är enligt mig vacker ådring på. Lite rödaktig i färgen i ursprungs skick. Quote Link to post Share on other sites
ahlbjo 3 Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Zebrano är kul. Bröderna Holm har mycket fint. http://www.holmtravaror.se/default.asp?PageID=981 Quote Link to post Share on other sites
capercock 25 Posted January 12, 2018 Share Posted January 12, 2018 Finns det något ställe som säljer färdiga trofésköldar i dyrare träkvalitéer/träslag? Gärna obehandlade. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts