Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
mbbohman

Subaru Outback, nåt å ha?

Recommended Posts

Urban

Du har väl ingen heckpack på LCn eller......?![emoji6]

mbbohman

Va?

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

MKJ

Åsikter kring bilar är som arschlen, alla har en. :happy:

Har nu haft 6 Subaru, forester, impreza, outback och xv. Om du känner mig som dum i huvet så kan du avfärda mina återköp pga det men annars tycker jag du skall fundera varför de har de marknadsandelar de har hos folket på landet. Vi kör outback i firman, de går ca 25000 mil på 5 år. utöver normalt slitage så går de som klockor. Sveriges nöjdaste bilägare flera år på raken och i topp (före Toyota) i bilprovningsstatistiken under lika många år.

• Like 1

mbbohman

Åsikter kring bilar är som arschlen, alla har en. :happy:

Har nu haft 6 Subaru, forester, impreza, outback och xv. Om du känner mig som dum i huvet så kan du avfärda mina återköp pga det men annars tycker jag du skall fundera varför de har de marknadsandelar de har hos folket på landet. Vi kör outback i firman, de går ca 25000 mil på 5 år. utöver normalt slitage så går de som klockor. Sveriges nöjdaste bilägare flera år på raken och i topp (före Toyota) i bilprovningsstatistiken under lika många år.

Dissar inte på nåt sätt Subaru, förutom just den modellen jag snöat in på 2008'ish med tvålitersdieseln som verkar vara lite kexig i maskineriet. Och med min vanliga tur så... Övriga är inte jätteintressanta pga storlek (eller brist på) eller prisklass. 

Än har vi inte sett slutet på det här  :lol:  Jag är SÅ bra på att göra ändringar in i sista sekunden. Och det är jävligt många sekunder kvar tills jag ska göra nåt konkrekt i den här frågan.

Galne

Skall du ut i spenaten och härja så då har du nog inget val - Land Cruiser eller Landrover, om du inte skall åka någon pickup med motsvarande förmåga.

I övrigt så får jag känslan att övriga talare har gett dig vad som finns. Vill bara komplettera med att köper du en XC70 så har du en grymt skön bil. Bra med utrymme för bagage och familj, stabil och säker på vägen. Hittar du en med D5 som jag hade så drar den mindre än din LC och ändå åker du bra.

Däremot så skall du veta att det är fusk-4wd. Märkte det när vi hade en relativt snöig vinter i Sthlm och skulle ta mig igenom 30 cm plogvallar vid fickparkeringen. 

Volvo gott om plats?? Skulle vilje se dig sitta bakom mig i en XC70, du får plats i sätet men var skall benen vara när stolen står längst bak?? Förstår inte volvos skryt om utrymme och plats, i ett par av mina privata bil kan man i vart fall sitta anständigt bakom föraren när sätet är längst bak. Många bilar i dag saknar det benutrymme som behövs. Visst sista V/XC70 modellenhar mer än den förra, men under all kritik med tanke på storleken på kaross!

pws

Volvo gott om plats?? Skulle vilje se dig sitta bakom mig i en XC70, du får plats i sätet men var skall benen vara när stolen står längst bak?? Förstår inte volvos skryt om utrymme och plats, i ett par av mina privata bil kan man i vart fall sitta anständigt bakom föraren när sätet är längst bak. Många bilar i dag saknar det benutrymme som behövs. Visst sista V/XC70 modellenhar mer än den förra, men under all kritik med tanke på storleken på kaross!

Tack, jag var kanske lite otydlig. Jag skrev ju att det var gott utrymme för familjen, inte att fyra vuxna sitter bra på alla platser så du har helt rätt med benutrymmet bak när det kommer till andra än barn men samtidigt så tittar man på de alternativen som TS specificerat och som man pratat om så tror jag inte (har inte koll på alla modellerna) att volvon är så mycket sämre i jämförelse.

Hipshot

Volvo suger getpung där.. så jävla trött på dem, älskade 745:an.. så gjorde de 945:an marginellt mindre = fick inte min min stora hundbur.. jävla idioter. XC70 är bara att glömma den buren i så den är såld. De nya kombibilarna blir ju bara mindre och mindre, har ett knippe här på jobbet och de suger tycker jag. 

jh

Mitsubishi Pajero är väl rätt likvärdig med Land Cruiser och i alla fall lite billigare i inköp. Min närmar sig 10.000 problemfria mil och är en fantastisk jakt- och familjebil.

Takko

Har en Rav4 nu och den är inte dum alls. Haft ett par 4w men denna har överraskat positivt. Ingen spenatkärra men till våra skogsvägar som är dåliga och oplogade funkar den ok. På vanlig väg är den kanon och inte så törstig trots 177 dieselhästar 0,8 i blandat ungefär går snåla mer och även slösa mer på soppan. Men vill man ha en "riktig" 4wd så finns det ju inte många alternativ, Defender är ju kul i leran men inte på vägen. LC är väl en av dom bättre då. Allt hänger på vad du ska ha den till och var du vill kompromissa.

Lastad

Hur är Touareg i jämförelse?

Kapten Svärd

Nu kör jag Subaru outback 2012, 6000 mil ca så smekmånaden är snart över.. VW har 3000 mil intervall och det känns som om det blir för länge faktiskt även om jag håller med forumet om att 1500 mil känns lite kort. Bilen är verkligen stötig, lite rally över det kanske så inte så komfortabel precis fast stolarna är helt ok. Mamut plats i baksätet så jag ( som aldrig åker där Hö..) tycker man kunde offrat en decimeter där till förmån för lastlådan. Kör på ca 0.64 l/ mil diesel och tycker motorn har bra kraft, jämför volvo V70 som jag tycker känns slö jämfört. Transmissionen är guld, nu när det faktiskt snöat i Västsverige , även testat i Jämtland och kan intyga den tuggar sig fram utan snack. Ventilationssystemet och acc är inte på topp, jag har aldrig frusit som någon skrev men lite punkt kyla och imma på delar av rutan har jag upplevt. Mkt plast känsla men verkar tekniskt robust. Håller tummarna för 6000 mil till..