Jump to content

Tapatalk

Älgflugornas Herre
 Share

Recommended Posts

Att forumet kan användas via olika plattformar är bra. Men det kan också medföra missförstånd. Jag upplevde ett när jag skulle sälja lite ammo, det var nämligen uppenbart att de markeringar man gör när man läser forat via dator inte syns i tapatalk, tex överstrykningar. Jag antar att det inte är så mycket att göra åt det, men om det är så att en stor andel av användarna faktiskt läser forat via tapatalk så kanske de layoutmässiga möjligheterna borde begränsas för att undvika missförstånd.

se: http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/52936-s%C3%A5lt/#entry912101

• Like 1

Jag måste bli bättre själv på att använda Tapatalk så jag vet vad som skiljer sig åt och vad som kan vara ett problem, men kruxet är att Tapatalk är riktigt läskigt att köra som Admin för det går nämligen väldigt enkelt att radera en hel area med en knapptryckning i Tapatalk - och den typen av "fickringning" vill jag verkligen inte ha så ni får komma med frågor och funderingar i stället så får vi försöka att hjälpa er så gott vi kan.

Observera att Tapatalk är closed source; dvs vi har varken insyn i mjukvaran eller kan påverka den på något vis, så är det något som inte fungerar så kan vi inte garantera att det är något vi kan lösa heller.

Förr hade vi ett LoFi theme på sidan för mobilt bruk och den skulle faktiskt kunna vara intressant att plocka fram igen om det går då vi pratar om betydligt mindre bandbredd och lättare för en mobil browser att rendera, men om det fortfarande finns något stöd för det i den versionen av forumet vi kör nu vet jag ej. Påminde faktiskt en hel del om Tapatalk faktiskt men skillnaden att vi hade full kontroll. (dock var det i princip ingen som använde detta så gick den sönder så var det ingen som märkte det heller... ;)  )

Nått typ av mobilstöd har sidan, för jag om jag kör Chrome på nallen (Android) så kommer jag i någon sorts mobilrenderad sida som tyvärr inte har fullt stöd alltid. Minns inte nu på rak arm, tror det var hur man la till bilder i en tråd, så jag fick gå över till fullversionen av sidan för att få in bilden jag ville ladda upp.

Måste erkänna att jag inte tittat på den biten på ett bra tag eftersom så få använde den, men det är kanske dags att kolla upp den biten igen. user-agent styr vilken template man hamnar på och tidigare var vi tvungna att ha iFåne och dess kusiner på mobil template eftersom den versionen av Safari de körde inte var 100% kompatibelt med standarden - men detta var ett bra tag sedan och jag har lite dålig koll på det just nu.

Själv kör jag alltid forumet i normal version även om jag kör mobil - men jag kan ta en titt på nuvarande template och se om den behöver ses över?

Tycker faktiskt tapatalk funkar bra nu för tiden, surfar på forum till 99% på mobilen med den appen.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Själv kör jag alltid forumet i normal version även om jag kör mobil - men jag kan ta en titt på nuvarande template och se om den behöver ses över?

Jag sitter 99% med laptopen + mobilen som accesspunkt när jag reser så för mig behövs det inte. Tänkte mest tipsa. Om inte en majoritet av medlemmarna känner ett behov så är mitt råd att lägga tid på annat nyttigt istället.