Hoppa till innehåll

Password-popup som inte går att stänga!


shamani

Recommended Posts

Använde datorn och helt plötsligt dyker det upp en pop-upvarning om att mitt lösenord inte var säkert. Gick inte att stänga. Fick nödstänga datorn.

Startade upp datorn igen och gick in på jaktsidan igen, men samma popup kom igen. Tog en skärmdump, men det hjälper ju inte ett skit från plattan eller mobilen... :dry:

Hade inget annat öppet.

Nu är datorn avstängd och jag kommer inte att använda datorn hit tills jag vet vad som försiggår. Läser om mycket skit med hackare lösenord och "lösensummor" för att få tillgång till sin egen dator igen.

Fler som råkat ut för detta här på sidan?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En mindre mekanisk verkstad här i närheten fick ett mejl som såg ut att komma från posten.

Texten löd typ, du har ett outlöst paket hos oss. Klicka på länken för att se vilket utlämningställe det ligger på.

Och när han klickar på länken slocknar datorn. Han kan bara se ett mail om hur många dollar varje sida kostar att öppna samt ett konto för pengarna.

Och nä han hade inte gjort backup på bokföringen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Starta aktivitetshanteraren (ctrl+alt+delete) och stäng ner webbläsaren så slipper du starta om. Med största sannolikhet händer inget förrän du klickar på någon knapp på fulsidorna. Jag fick också spännande pop ups och sajter startade igår. Något skit som infekterar jaktsidan. Wizard fixade till det sist.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använder Firefox med alla tänkbara blockeringar inga problem.

Har inte förstått varför man vill ha all skit som dyker upp på skärmen

när mycket av det går att undvika.

 

Leif

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Firefox med Adblock, noscript och Ghostery... Slipper dylika fenomen!

 

Likaså med Google Chrom o Adblock. :thumbsup:

Man slipper ju även all reklam på alla forum o webtidningar som man läser på dagarna. :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fick precis nys om att vi har en inject på forumet som petar in oönskad reklam.

 

Återkommer.

Innehåller det något " Hur man blir äckligt rik"? :wallbash:  :wallbash:   Låter som något pyramidspel. I går var det på engelska i dag är det på svenska. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom just upp något om gratis ajfåne (facebooklogga inblandat)... och under tiden jag skriver dyker den där spelgrejen upp igen... :( skit! :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt plocka väck den skiten i går natt men det kan fortfarande leva kvar i er lokala cache på er dator.

Jag upplevde exakt samma sak i går även efter jag hade gjort en åtgärd men så tryckte jag vara ctrl + r för att ladda om sidan jag fick skiten på och sen dess har det varit väck.

 

Prova det!

 

Edit: Nej, det försvann inte. Jag har en teori om vart det kommer ifrån och det är utanför min kontroll - men det betyder ju inte att jag inte kan fixa det ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok. Hoppas du hittar det snart. :)

Och även att du kan stoppa spelskiten som poppar upp i ett kör... Har inställt att inte få pop-up, men denna tar sig förbi... :dry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det nån pop-up om att man är garanterad sex ikväll!....låt den ligga kvar, kan va gött med svart på vitt att visa frun ;)

Skämt åsido, är mycket dynga nu som dyker upp här inne nu. Både på Android och ios webbläsare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer strax att stänga av all reklam i forumet tillfälligt medans jag försöker hitta skiten...

 

Får man reklam om "garanterad sex" - då vet man med 100% säkerhet att det är bullshit!  :lol:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vänligen rapportera här om ni får popup igen eller någon annan form av spam i er browser.

Kopiera och klistra även in vilken URL ni är på så vore jag tacksam.

 

Mvh,

Mekanikern under huven

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu när du släckte ner reklamen blev allt bra. Gick kanon med Google och Chrome, funkade dåligt innan.

 

Jo men jag har byggt om all cache också så det kan påverka det hela. I värsta fall kan det ta 24 timmar innan ni blir erbjudna garanterat sex i kväll igen...

 

Oavsett så måste jag kunna återskapa problemet för att kunna hitta vart det ligger eller tar sig in bakvägen, och nu får vi se vad som händer under natten och morgondagen.

 

Är det via någon annonsör så är det trist - speciellt om någon gjort detta med flit för att tjäna några öre mer. 

Själv kan jag inte förstå hur i h-vete man kan lägga kraft, tid och pengar på att tvinga på folk reklam som de inte vill ha. Ingen kan ju vara så dum i huvudet att de då hoppar på vad som nu annonseras - när det kommer via en tämligen okurant kanal?!

 

Det är lite som att någon faktiskt skulle bli omvänd och övertygad när Livets Ord ringer på dörren!!!  :sick:

 

Håll ögonen öppna och vänligen rapportera om ni ser någon mer fulreklam eller popups.

 

Tack på förhand,

Mekanikern

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifWP_20160125_004.jpg

17 blockerade här på forumet.

:smile:

 

Kan meddela att vi framöver kommer att neka tillträde till er som kör adblocker och liknande.

Vi har inga grova reklamintäkter och de täcker inte våra kostnader, men vi behöver alla inkomster vi kan för att hålla forumet i drift.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det fortfarande ingen som har blivit påtvingad någon märklig reklam som snabba pengar eller garanterat sex efter jag fimpade våra banners temporärt?

 

Om inte så börjar jag titta över våra banners och ser vilken av dem som är besudlad...

 

Tack på förhand

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...