Hoppa till innehåll

Kalibreringsproblem 7x57R


myran08

Recommended Posts

Har helkalibrerat ett antal hylsor med rcbs verktyg till 7x57R. Men får inte i dom i kombin går inte att stänga bössan. Dom hylsor som är skjutna i min bössa funkar men resten går inte! Nån som har nått tips vad som kan va fel eller vad jag gör för fel. Längden på dom är lika så det är inte det som är felet. Tycker jag gjort som vanligt vid inställning vridit ner verktyget mot hylshållaren sen ett halvt varv till. Har ändå laddat några tusen skott men aldrig haft problem förut. Har iofs aldrig laddat nån R patron.Är säkert skit bakom spaken men har ingen aning vad som kan va problemet.<br /><br />Skickat från min E6653 via Tapatalk

Skickat från min E6653 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är rätt säker på att det är rätt hylshållare, och ett äkta R verktyg, då det är jag som sålt dom.

Vad problemet är vet jag dock inte.....

Antar att du skruvat ned verktyget, så det är lite i spänn när pressen är i topp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Problemet var att det var lite flex i min press så den lyckades inte trycka in hylsen i verktyget ordentligt. Körde igenom dom på kompisens gjutjärns press då funkade det bra.

Skickat från min E6653 via Tapatalk

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...