Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• Nils l
      By Nils l
      Dags för en ny tråd med nytt år i lockjaktens elfte timme. Fruktansvärt trögt år i år. Lyckades få in en pytteliten tik nu på morgonen. Den kom längs en sjökant efter att ha förförts av smäktande toner från HS strut,s raspy old hen membran. Fruktansvärt effektiv sak om man tar sig tid att lära sig den. Dessutom så får man oftast respons med ljud från intresserade rävar. Så också denna gång även om det mera lät som en stressad lavskrika än en räv som svarade. Hann rikta om och göra mig beredd fem minuter innan den visade sig. Skottet tog lite högt då jag hade en liten buske precis i vägen och var tvungen att skjuta ovanför några kvistar. Den dog absolut omedelbart och hörde aldrig smällen.

• Kevin från finland
      By Kevin från finland
      Jag är en ny jägare som inte vet ngt om kalljakt (lockjakt). Jag vill ha lite tips tack!
    • Bovie
      By Bovie
      Tjena! Tänkte höra om någon har nå bra tips, till att hjälpa hunden att ringa vid tapp? Finns det nå man ska (kan) göra eller ska man bara låta unghunden lära sig själv? Har en Hamiltonstövare som är snart 10 månader, Drivit hare 5-10ggr (lite dåligt sök fortfarande) och han visar bra med lust när han får hardoft i nosen. Men varje gång han får tapp (5-20min drev) så far han väldigt snabbt tillbaka i drevlöpan och skäller, kan bli upp till 5 svängar fram och tillbaka från slaget till där han tappar haren. Några tips? Tack på förhand för svar😊
    • vildmark
      By vildmark
      Har det tittat fram några rävvalpar på era marker? Hemma vid tornet verkar det tämligen dött.. bara två vuxna rävar som besöker åteln.. Som väl är har jag flera åtlar...

• ason9
      By ason9
      Hej! 
      Har varit sugen på en hund ett tag nu (min första hund) och har filtrerat, eller vad man ska kalla det tagit fram tre olika typer av hundar.
      Älghund, trädskällare eller stövare.
      Kommer flytta snart och då var tanken att skaffa hunden, kommer ha tillgång till stor mark, ganska nära umeå. 
      Mina frågor är:
      Hur är tillgången på skogsfågel vid Umeå?
      Vilken av dessa tre typer av hundar tycker ni lämpar sig hos en förstagångsägare? 
      Samt vilken av dessa former tycker ni är roligast? (Bara för att göra en liten undersökning, har min egen favorit, men tycker alla är roliga) 
https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Texas2007

Rävekipage sökes till värmdöjakter

Recommended Posts

Texas2007

Hallå!

Det var några år sedan jag tittade in på sidan men nu söker jag med ljus och lykta efter ett duktigt stövarekipage som vill jaga räv på superfina marker, mindre än 3 mil från Stockholm. Kontakta mig med svar på den här tråden först, så fortsätter vi därifrån. Med vänlig hälsning/ Kaj