Hoppa till innehåll

Lätt att sälja begagnade vapen?


terrawatt

Recommended Posts

Hej,

Jag funderar på att sälja samtliga mina vapen. Köper en vapenhandlare in begagnat eller är det lättare på tex blocket?

Känns lättare att gå med allt till en vapenhandlare än att ha massa okända människor i hemmet som vill kolla på Vapnen.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

en handlare måste tjäna på att kunna sälja dina vapen vidare

och kunna lämna garanti, plus gå igenom dom (förhoppningsvis)

så du får sällan blocket priser för vapen hos handlarna

sedan beror det på vad det är för något en hel del saker kan vara så att man bara blir erbjuden struntsummor

för handlarna tycker att dom är svårsålda

 

så handlare om du kan tänka dig snabbt och smidigt för en lägre summa

blocket om du kan med månaders väntan och kanske en del jobb, och med lite tur vettiga priser

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad rör det sig om för vapen? Om det är ok grejor så är väl blocket perfekt. Det ger ju lite pengar. Är det gamla farfarsvapen som kanske ger max 500 kr styck så är polisen intresserad.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sålde några vapen från ett dödsbo för några år sedan. Änkan blev bjuden 15 för rubbet av en lokal handlare, jag sålde dom för 45 på blocket.

Skulle byta en bult till halvauto och blev bjuden 10 för bulten av handlaren. Sålde den för 23 på blocket. Du måste vara mycket medveten att

handlaren tar betalt för sina tjänster, jämför bilhandlaren som ska tjäna både på bilen du byter in och den nya han kränger till dig.

Mycket lustigt folk på nätet, jag brukar stämma träff på den lokala skjutbanan om jag bedömer någon som seriös.

Ett alternativ är att du ber handlaren ställa grejorna i sin hylla och sälja bössorna mot provision. Pengen du får brukar minska i takt med hur länge 

handlaren räknar med att ha dom stående (20-30% till butiken). Vet att jaktia i Växjö har haft annons ute på blocket men jag tror inte att dom tar emot

torparbössor, 96or och annat skrot.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte haft något större problem att sälja något vapen, visst man kan ju inte begära handlar priser heller.

Handlare brukar sällan betala fullpris, ev att man får riktigt bra i inbyte.

Fick själv mer för en bock i inbyte än vad jag lyckades sälja den för på blocket och forumen, låg ute en månad...

Så testa det först om du ändå ska handla nytt.

/Baner

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar. Har bestämt mig att behålla ett, sälja resten via tex blocket eller här, sen köpa nyare.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...