Hoppa till innehåll
lsjonsson

Björnjaktstråden, allt om björnar, vapen o även foton på nyvaken nalle 2016

Recommended Posts

lsjonsson
6 hours ago henke67 sa:

Så var den jakten slut för i år. Det var verkligen upplagt och vi hade flera obsar under jakten. Men icke.

Många bra hundar, trodde vi... Eller jag tror väl det fortfarande men det räckte inte. Hona med tre ungar gör det inte lättjagat. Extra kul med bra samarbete med ett grannlag. De hade tom ett ståndskall ca 3km in på vår mark. Vi hade en hund som drog dit. Men inte vågade sig fram. Då visste vi alla att det var Björn. Men när hundföraren så småningom fick se gångståndet komma fram så var det tre älgar. 

Värsta händelsen var att en hund dog. Det var efter slagsmål, (jag började anklaga mig själv som jaktledare då vi hade lite tätt mellan två hundekipage.) men veterinären har redan uttalat sig om att det var inbyggt hjärtfel. Inget roligt ändå...

Nu funderar jag på beväpning om jag skall trampa fågel i hemområdet för den där honan med tre ungar...

Jag såg på sva:s hemsida att det har skjutits en stor nalle i Krokom på 271 kg slaktvikt. Den måste ha vägt över 300 kg med god marginal.

http://www.sva.se/djurhalsa/vilda-djur/stora-rovdjur/licensjakt_pa_bjorn/licensjakt-pa-bjorn-2017#Region48402

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
henke67

Ja det måste ha varit en stadig bit. Allt mer än 200kg måste nog ses som "kapital". 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Joacim

Snyggt Hobbe :thumbsup:

Stort grattis! 

Mvh

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
HuggyBear

Jasså de va du Hobbe! Grattis! :D 

Fick den bilden på mms från Per. De borde ju ha varit en nalle för Kemme också men då vi va 2! TVÅ!! Som inte lyckades göra hål i den nallen så blev de inte så... Jag ha analyserat sönder den situationen 3 miljarder gånger men blir inge klokare på hur jag kunde bomma för det...:wallbash: :( Fort som fan gick de då å de enda jag kommer fram till är att jag må ha skjutit över björnen trots de nära hållet. 

De enda jag lugnar mig med är att jag sköt på en redan påskjuten björn å det gedigna eftersöket som visade att björnen är oskadd... 

Nya tag nästa år...:thumbsup:

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
HuggyBear
43 minutes ago hobbe sa:

Jaså det var DU som bommade:P

Inte BARA jag...!!!:ph34r:

För mycke Huggy för lite Bear kanske... :rolleyes:;)

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hobbe

Blev en till för Kemme igår!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
HuggyBear
13 hours ago hobbe sa:

Blev en till för Kemme igår!

Kämpen! :thumbsup:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE