Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

lsjonsson

Björnjaktstråden, allt om björnar, vapen o även foton på nyvaken nalle 2016

Recommended Posts

lsjonsson
51 minutes ago henke67 sa:

Njae, det finns väl anledningar till att det inte är en så bra idé. Fast å andra sidan så finns det ett mycket värre problem än att bestämma hur stor den här björnen är. Det är att det inte blir någon björnjakt för mig i år. Kanske borde skriva av mig lite i gnälltråden...

Nåja, Dottern var mycket efterlängtad när hon kom till världen även om hon valde ett konstigt datum. Jag får klara mig utan att jaga björn på hennes 5årsdag. Någon gång 6-8 får hon väl börja följa med även om frugan tror det är farligt.

Kameran får sitta kvar till älgjakten och jag har numer några av mina kompisar som skall jaga björn med på distr av mailen från denna kameran.

Haha! Då planering Henke men det ju inget som man kan rå för när kvinnan ska vara.....:thumbsup:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
HuggyBear
6 hours ago henke67 sa:

Jo så skulle jag ju vilja göra. Men det är 92 mil enkel resa till marken...

Vilket även gör det lite svårt att nu i efterhand springa dit med 1meters markeringen! Nästa år då...

AHA... OJ! Ja du få göra de. Lätt å ta förgivet att de flesta ha sin björnjakt relativt nära... 😅

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hobbe
14 hours ago henke67 sa:

B5D85DF0-C22E-432C-B4B5-2AF8EDB57ECC.jpeg.c92d2d497c3e8377f274716de6d83bdb.jpegÄr det någon som vågar uppskatta storlek? Facit ev 21/8...

Runt 100 gissar jag...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
4 hours ago HuggyBear sa:

AHA... OJ! Ja du få göra de. Lätt å ta förgivet att de flesta ha din björnjakt relativt nära... 😅

Bor han så avsides från jaktmarken så blir det genast många mil att köra.....:whistling::lol:

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
HuggyBear
48 minutes ago lsjonsson sa:

Bor han så avsides från jaktmarken så blir det genast många mil att köra.....:whistling::lol:

Ja det är inte alla som, likt mig själv, gå utanför ytterdörren å ha typ10000ha att jaga småvilt å björn på. Typ 15min i bil å jag är vid marken med nästan 5200ha till att jaga småvilt björn å även älg på... :)

Funderar på att försöka få småviltsjakt även på området emellan då ha jag 4 vvo:n som gränsar på rad att jaga på... 😆

• Like 1
  • Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
1 hour ago HuggyBear sa:

Ja det är inte alla som, likt mig själv, gå utanför ytterdörren å ha typ10000ha att jaga småvilt å björn på. Typ 15min i bil å jag är vid marken med nästan 5200ha till att jaga småvilt björn å även älg på... :)

Funderar på att försöka få småviltsjakt även på området emellan då ha jag 4 vvo:n som gränsar på rad att jaga på... 😆

Då har du lite mark att röra dig på. Då kan du gå en heldag i skogen utan att stöta på någon annan om du vill det. Jag har typ 15 min körning för att komma till marken.:thumbsup:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
karelsk blandning
På 2018-08-10 at 12:10 hobbe sa:

Snart dax, där jag jagar ser det bra ut, en hel del spår och skit har observerats även syn obsar!

Lite insperationsbilder 😉

mms_20170822_215010-01.jpeg

DSC_0888.JPG

DSC_0867.JPG

DSC_1023-01.jpeg

20180613_192524.jpg

DSC_0849-01.jpeg

DSC_0882.JPG

Vilken storlek har det varit på björnarna, en ser ut stor?

Vad kostar ett sånt montage ca på björnarna? 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hobbe

Vikten ligger mellan 91-180 kg på björnarna, matta brukar ligga runt 10 000

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.