Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
lsjonsson

Björnjaktstråden, allt om björnar, vapen o även foton på nyvaken nalle

Recommended Posts

stefan

Bra att det blir jakt i norrbotten,synd bara att dom ej släpper några licenser ovanför odlingsgränsen i Kiruna.

lsjonsson
1 hour ago stefan sa:

Bra att det blir jakt i norrbotten,synd bara att dom ej släpper några licenser ovanför odlingsgränsen i Kiruna.

Har du koll på nallarna ovan odlingsgränsen i Kiruna kommun?

stefan
1 hour ago lsjonsson sa:

Har du koll på nallarna ovan odlingsgränsen i Kiruna kommun?

Björn finns i dom områden jag jagar på,har själv inte sett nån förra året men andra har.Även foton är tagna.Spår och spillning ses ofta. Och spillning har jag även skickat in några påsar nåt år sedan då det var aktuellt.

• Like 1

lsjonsson
41 minutes ago stefan sa:

Björn finns i dom områden jag jagar på,har själv inte sett nån förra året men andra har.Även foton är tagna.Spår och spillning ses ofta. Och spillning har jag även skickat in några påsar nåt år sedan då det var aktuellt.

Se där ja! Bra jobbat! 

lsjonsson
2 hours ago HuggyBear sa:

Hehe... Dags å byta rubriknamn på denna tråden va?! 😜

Men jag kan bidra med en bild på en liten nalle som vi fick bara 15m från bilen för nån vecka sen... 🙂

20190603_191709.jpg

Söt liten nalle! :) Var den kramgo???;):P

Är det bra nu när jag har raderat årtalet???

HuggyBear
2 hours ago, lsjonsson said:

Söt liten nalle! :) Var den kramgo???;):P

Är det bra nu när jag har raderat årtalet???

Ja den va otroligt söt! 😍 Jag hann inte krama den för den tyckte att jag utstrålade ond bråd död eller nåt å sprang iväg med en jäkla fart! 

Blev 👌 utan årtal! Nu är tråden tidlös, i evighet, Amen!🐻 😇

• Like 1
  • Haha 1

lsjonsson
30 minutes ago HuggyBear sa:

Ja den va otroligt söt! 😍 Jag hann inte krama den för den tyckte att jag utstrålade ond bråd död eller nåt å sprang iväg med en jäkla fart! 

Blev 👌 utan årtal! Nu är tråden tidlös, i evighet, Amen!🐻 😇

Visst var den det! :wub: En sådan där vill man ha i sängen när man gå o lägger sig! Kramgo nalle!:D

Ja, det blev den!:D

• Haha 1

henke67

Nu verkar jag ha missat något. Flera länsstyrelser hänvisar i sina beslut till NFS 2002:18. Men skriver samtidigt att man får ladda halvautomatiska gevär med 5+1 patron. 2002:18 säger väl 2+1? 

HuggyBear
3 hours ago, henke67 said:

Nu verkar jag ha missat något. Flera länsstyrelser hänvisar i sina beslut till NFS 2002:18. Men skriver samtidigt att man får ladda halvautomatiska gevär med 5+1 patron. 2002:18 säger väl 2+1? 

Nä det är ändrat nu!

Otroligt nog så ha vissa tagit sitt förnuft till fånga å avskaffat den överidiotiska idén med att begränsa halvisasar till 2+1vid björnjakt...😀

Läs här tex: https://svenskjakt.se/start/nyhet/klart-fler-patroner-i-magasinet-vid-bjornjakt/

henke67
6 hours ago HuggyBear sa:

Nä det är ändrat nu!

Otroligt nog så ha vissa tagit sitt förnuft till fånga å avskaffat den överidiotiska idén med att begränsa halvisasar till 2+1vid björnjakt...😀

Läs här tex: https://svenskjakt.se/start/nyhet/klart-fler-patroner-i-magasinet-vid-bjornjakt/

Oj, Härligt. Jag kör visserligen med dubbelstudsare men det är aldrig fel att ha koll på reglerna ändå!