Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Sun Flower

Underlag i hundgård?

Recommended Posts

faxe

Så det är därför mina brukar rymma ner till grannens ankor och leka miljöberikning :verymad:  .

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Sun Flower

Jag bestämde mig för plattor och är nästan klar nu när nästa fråga kommit upp. Vad har ni åt hundarna att ligga på? Det bör ju vara lite tåligt för väder och vind och samtidigt lite mjukt tänker jag. Förslag någon? 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
faxe

Det där har jag gett upp. De ser bara de mjuka sakerna som "miljöberikning" och de skall krachas så fort det bara går:wallbash:. Våra ligger på plattorna och på det upphöjada bordet på sommaren. I hundhuset får de ligga på plyfan. De ligger ju på klinkel golvet eller på parketten inne, när de inte ligger i soffan med husse då:wink:.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hobbe

Inne i hundhuset så har dom halm och ute på dom upphöjda liggplatserna är det formplyfa...  varför måste det vara mjukt ute...?;)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hs_merkel

Bygg upp en Britts ca 50cm från mark. Gärna någon skiva så dem får lä och skugga är bra. 

S.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Sun Flower

Mm, jag kanske klemar bort dem... Sedan är inte hundhuset klart än så de har ingenstans att gå in och lägga sig. Jag får titta på  någon slags upphöjd liggplats i trä helt enkelt. Tack för tips!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hobbe

Jag har EU pallar, slår en ram med tryckt, ben av tryckt, byggplyfa ovanpå, målar alla kanter och skruvhål på plyfan så att vatten får svårare an luckra upp plyfan.

När hundarna har tuggat för mycket på plyfan så byter jag...

2 st sådana fäster jag i varandra och på olika höjder.

Hundarna ligger ofta under dom när det är riktigt varmt eller regnar.. Ovanpå oftast, dom gillar att ligga högt! 

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Skooog
På 2016-05-04 at 18:37 hobbe sa:

Stockar, sten, tegelpannor, stolpe att pissa på etc, saker att hoppa över, krypa in i etc

Kapar tråden lite. Min Vorsteh går lös på det mesta i hundgården. Har försökt att täcka in det som går med plattjärn men det räcker inte. Snart är både hundkoja och liggplats uppätna. Läste i den här tråden nu och blev sugen på att kasta in några stockar.

Men hur funkar det när dom tuggar på trä?

Visserligen har hon käkat upp en halv hundkoja och en dörr utan komplikationer.

Har försökt med olika leksaker av tyg och plast men dom blir inte långlivade.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
qvarnhill
14 minutes ago Skooog sa:

Kapar tråden lite. Min Vorsteh går lös på det mesta i hundgården. Har försökt att täcka in det som går med plattjärn men det räcker inte. Snart är både hundkoja och liggplats uppätna. Läste i den här tråden nu och blev sugen på att kasta in några stockar.

Har haft en del hundar som varit "krubbitare" och botade dem med en pasta för hästar, köpt på Granngården, som hette "Cribhalt", typ. Funkar fint överallt där man inte förväntar sig att hunden ska ligga för det är ett kladdigt helvete men funkar 100%. Giftfritt förstås men smakar tydligen apa, reaktionen på hundar som ändå provade var som om de bitit i en padda, floder av saliv!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Skooog
På 2016-05-04 at 18:37 hobbe sa:

Stockar, sten, tegelpannor, stolpe att pissa på etc, saker att hoppa över, krypa in i etc

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hobbe

Äh, mina biter i allt..

Hobbe är värst och hans "huggtänder" är lite nedslitna , men en av hans favoriter är att slakta lastpallar....

Just nu är det mus/rått jakt och då ligger både panel och stockarna där hundhuset står på illa till...

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.