Hoppa till innehåll

Ang senaste uppdateringen...


shamani

Recommended Posts

:wub::wub::wub::wub::wub:

 

Jag kan göra ALLT från plattan som jag bara kunnat med datorn innan. LÖV IT!

 

Tack!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Droggot sa:

Tycker det är skit att inte Taptalk stöds längre :angry:

Tapatalk är bekvämt att bläddra igenom forumet med tycker jag också.

Finns det ett betala abbonemang alternativ för att ha kvar funktionaliteten / stödet?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago fredde_fmj sa:

Tapatalk är bekvämt att bläddra igenom forumet med tycker jag också.

Finns det ett betala abbonemang alternativ för att ha kvar funktionaliteten / stödet?

Nej det finns det inte.

Inte förrän TapaTalk ändrar som struktur kommer det att kunna bli aktuellt med TT på forumet igen.

Orsak:
TT tar bort våra annonser och ersätter dem med sina egna, det är deras affärsidé så att säga.
Detta medför att våra annonsörer går miste om stora delar av den trafik de betalat för att få, och så kan vi inte ha det då forumet behöver varenda annonsör vi kan få för att ha möjlighet att fortsätta existera. Det kostar en hel del slantar att hålla detta skepp flytande och det är oavlönat arbete för oss alla som jobbar hårt för att det skall finnas kvar.

Så för att klargöra detta en gång för alla, enda chansen att få tillbaka TT är att ni hjälper till att få TT på andra tankar, jag (och flera med mig) har lobbat hårt för att de (TT) skall ändra sin affärsmodell, men icke...

Med det nya forumet så ser jag inte heller någon större nytta med TT då vi numera har ett fullödigt stöd för mobiler och plattor (som inte fanns tidigare).
 

//Niclas Lundin

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Forumet är inget vidare nu i Chrome på min Nexus 5 iaf. Bara vänstra halvan av skärmen som används.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago PeterC sa:

Forumet är inget vidare nu i Chrome på min Nexus 5 iaf. Bara vänstra halvan av skärmen som används.

pinch zoom ;)

Jag har börjat fila på en prototyp till ett mer anpassat mobilt tema, men risken är att det blir ett jättejobb att utveckla om jag inte hittar genvägar så just nu kan jag inte sia vart det kommer att landa.

Personligen tycker jag det fungerar riktigt bra att navigera forumet via mobiltelefonen och har faktiskt lite svårt att förstå den stora kritiken just nu? Hela forumet har ett adaptivt theme och alla browsers jag har testat hittills har fungerat klanderfritt. Visst får man dra skärmen till höger för att komma åt menyn, men med handen på hjärtat - hur ofta behöver man komma åt den menyn på mobilen?

Jag har ingen Nexus 5 tillgänglig men jag kan dra igång emulatorn på min utvecklingsmiljö för Android och testa jaktsidan där om det nu skulle vara någonting extra knas med Nexus 5...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo jag förstod att zoomtipset skulle komma.

Personligen tycker jag inte att något känns optimerat för mobil, är ungefärsom vilken webbsida som helst.

En annan sak som jag märker nu när jag skriver är att vid enter så hoppar texten upp och försvinner så man måste scrolla för att se vad man skrivit.

Jaha, man vänjer sig och kommer säkert att upptäcka några fantastiska funktioner vad det lider. Kul iaf att forumet lever och engagerar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samtidigt som vi bör ha förståelse över diverse inkörningsrelaterade störningar, så bör även ni ansvariga försöka förstå era besökares synpunkter.

Dubbelriktad ödmjukhet med andra ord :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick följande text under reklamen när jag loggade inn på datorn nu i morse.

 

Tyvärr, det finns ett problem

Den sidan finns inte.

Felkod: 2S100/1

 

Win 10 med Chrome ver.  49.0.2623.112 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Galne sa:

Fick följande text under reklamen när jag loggade inn på datorn nu i morse.

 

Tyvärr, det finns ett problem

Den sidan finns inte.

Felkod: 2S100/1

 

Win 10 med Chrome ver.  49.0.2623.112 

Det beror bara på att du försökte läsa en sida som inte längre finns. Det kan bero på att du har ett gammalt bookmark som inte längre är giltigt eller så har du gammal cache i din browser som inte längre är giltig. Om så är fallet så brukar ctrl + r göra susen, alternativt så reder det ut sig själv inom kort!

Tack för tipset dock!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går det att ställa in så att sidan blir anpasad eter skärmstorlek så att man slipper "vobblet" i sidled när man scrollar ner?

Kanske bara är min uppfattning men aktiviteten tycks ha gått ned sedan uppgradering kom. Hoppas att vi inte tappar några tunga kunskapskällor och trivselskapare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Något är fel när en sida bara gråas ner och ingen hänvisning finns om vad man ska göra. Känns som en bugg och följer ingen standard jag känner till heller. Klickar man på en hamburgermeny, så ska man förvänta sig att få se menyn, inte en nergråad sida utan hänvisning till vad man ska göra.

Vad gäller Tapatalk, så tycker jag det är helt rätt att lämna det om man har en bra mobilanpassad version av sin tjänst. Just nu är det mest ovanstående problem som jag tycker är tråkigt, annars tycker jag sidan fungerar bra så här långt. Lite bättre hantering av reklamen vore också önskvärd, känns som den kan bli tröttsam efter ett tag att alltid behöva scrolla igenom ett par sidor vid varje ny sida. PC-versionen har blivit mycket bättre sett till reklamen, så där är det mest positivt överlag får jag säga.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

31 minutes ago MagnusN sa:

Går det att ställa in så att sidan blir anpasad eter skärmstorlek så att man slipper "vobblet" i sidled när man scrollar ner?

Kanske bara är min uppfattning men aktiviteten tycks ha gått ned sedan uppgradering kom. Hoppas att vi inte tappar några tunga kunskapskällor och trivselskapare.

Vår template är en adaptiv template för att funka på alla olika storlekar av skärmar och då skapar den en yta till höger också för menyfunktioner, och den kan man inte ta bort. 

Jag upplever dock inget "vobbel" när jag använder mobilen men jag drog fingret med flit som ett "S" på skärmen och visst scrollades skärmen lite till höger - men det beror ju på att jag drog fingret lite till höger... Kanske din telefon är känsligare än min?

Som sagt, jag har börjat att titta på vad som kan göras med vår template, men eftersom det inte är en separat template för mobiltelefoner utan det bara finns en template, som är adaptiv, så kan jag inte bara börja göra en massa ändringar för det slår då ut funktion och utseende för ALLA som använder forumet - inte bara via mobiltelefoner.

Det jag tittar på som alternativ är att man kan välja tema, och jag håller på att testa att skriva om en kopia av det normala temat vi använder, men jag har bara hunnit börja skrapa på ytan lite än för jag har helt enkelt haft för mycket att göra... 

Observera att det inte är jag som har skrivit denna template - det är vad som levereras med mjukvaran, och den är helt ny för oss alla och det tar tid för mig att gå igenom all kod om jag skall ha en sportslig chans att framöver kunna börja modifiera den, men just nu har det inte högsta prioritet...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är reklambannern för nyrökt kött i foten som gör att sidan går att scrolla till höger på mobilen.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Tuffhund sa:

Det är reklambannern för nyrökt kött i foten som gör att sidan går att scrolla till höger på mobilen.

Det har du helt rätt i! Skall se om jag kan skala ner bilderna dynamiskt så man slipper det fenomenet.

Reklamen hanteras inte i forumet utan det är externt och det är därför det blev knas i det här fallet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallå där Herr Trollkarl, vore det inte bra om allt snack om den nya sidan hölls i en tråd. Det blir ett jäkla hoppande mellan trådarna om man skall hänga med på de eventuella olika inställningarna:wink:.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago faxe sa:

Hallå där Herr Trollkarl, vore det inte bra om allt snack om den nya sidan hölls i en tråd. Det blir ett jäkla hoppande mellan trådarna om man skall hänga med på de eventuella olika inställningarna:wink:.

Jo och tyvärr är detta ett fenomen av att man använder activity streams samt att jag brukar slå ihop alla sådana trådar - vilket jag inte har prioriterat eftersom jag har rätt full på mitt skrivbord just nu om man säger så...

Alla trådar kommer att slås samman i kväll.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hehehe jag kan se wizard ligga på skrivbordet dyngrak bland diverse tomma öl burkar och whiskey flaskor hehehe

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tror allt att du smuttar i bland på nån hemlig flaska med whiskEy man uppskattar whisky så mycket mer då :-D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Surt att "senaste inläggen" lägger upp alla inlägg och inte bara trådvis. Detta fungerade så bra i tapatalk. Ser riktigt tråkigt ut nu tyvärr och som det ser ut nu blir det minde häng här fast det är bra för arbetstiden och eftersom jag inte betalar en spänn till forumet har jag ingen rätt att klaga

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...