Hoppa till innehåll

Märkliga / kunskapslösa produktbeskrivningar.


MarkusR

Recommended Posts

Det är med stor behållning jag varje torsdag morgon läser reklambladet från görstor som kommer med morgontidningen. [emoji12]

tapatalk på Xperia

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

70d17701e69d30782c945e00ade17811.jpg

Jag menar bara, vem vill INTE ha polerad blyspets? [emoji106]

tapatalk på Xperia

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi kör en till.

9da15f04d1d8ebd672a0a0af2e95b00a.jpg

Cykelsko med "perfekt kalibrerad" yttersula [emoji12]

tapatalk på Xperia

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Google translate är ett underbart verktyg. C

Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 hours ago Christian N sa:

Google translate är ett underbart verktyg. C

Skickat från min iPhone med Tapatalk

I det här fallet med floskel-och-fluff-tillägget påslaget. 

 

Berettaautomaten var ju riktigt rolig. Ska börja läsa xxls blad lite mer nog.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag tycker nog att du skall köpa ett par sådana askar M, så kan du använda dem på rådjursjakt, gärna med full/full i pangen, tänk dig, 42 gram US 5:or, 

det ger mycket gratis köttfärs. /Christian 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du är så full av goda idéer C...  Är det vad man i Norge kallar "ammetåke"  det tillstånd av sinnesförvirring nyblivna föräldrar (mödrar)  befinner sig i en god stund efter förlossningen? :D

Jag vet iofs stövarjägare här som gärna har 42g us1 i överpipan, man säger ju att numer jagar man hare med stövare och 30-06 i Värmland. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du det där är ingen myt eller snack, jag såg när dimman rullade in och min L blev lika smart som jag är, eller ja du vet... Locket på blev det i varje fall.

Du vet att det heter strövare eller hur? Hunden strövar runt och hittar viltet, förövrigt så har jag drabbats, men då främst av lite frustration, jag hinner inte med något och har då kommit att börja shoppa lite, bilder kommer efterhand. /Christian 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även Swarre hade (språkligt) mycket dåliga kataloger för nått år sedan. Fattar inte att man som svensk "Swarre-chef" kan godkänna dessa. Jag hade eldat upp dem på en gång... Hua..:angry::rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

PMT; De sublima uttryckens mästare :D

Jag blir allvarligt sugen på att läsa detta tydligen "välformulerade" alster, finns det måhända på nätet att hitta någon pdf tro. Jag ska goggla ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago MarkusR sa:

PMT; De sublima uttryckens mästare :D

Det är irriterande och att idiotförklara mig som potentiell kund att dra till med "Elegans och teknologi, med fina detaljer och felfri prestanda" - det kan jag hålla med om. Irriterande men intetsägande harmlöst ordbajsande.

Titta på dravvlet som Sako Sweden släpper igenom - för att inte tala om Blasers ukaser - så är de i bästa fall "intetsägande harmlöst ordbajsande" men dessvärre som regel direkt lögnaktiga.

Vill man prata med kunden som om kunden är en efterbliven inkompetent idiot - bra gör då så, ni slipper ha mig som kund med det tilltalet. Men om ni ljuger mig rakt upp i ansiktet blir jag förbannad!

Har man inte råd med att låta någon som begriper korra reklamen är det bättre man struntar i texten och bara skriver "kom och köp konserverad gröt".

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...