Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Broder Tuck

Pointervalpen Abba

Recommended Posts

Broder Tuck

Jo när hon bar ripan. Den hade hon helst behållit själv. :)

• Like 1

lsjonsson

Ja, det hade hon gärna velat behålla för sig själv.:thumbsup:

lsjonsson

Haha! Härliga foton på Rocking Abba!:D:thumbsup:

Broder Tuck

Jo den hunden gillar verkligen att bära på saker. I princip allt ska det bäras på. Hon bar runt på ungarnas fullpumpade fotboll men jag hann tyvärr inte ta något kort på det. Frun blev liite stressad häromkvällen när hon bar runt på soppåsen med lite fiskrens utomhus. Abba sprang omkring men påsen höll som tur var. :)

• Like 1

lsjonsson

Ja, jag har sett det! :thumbsup: Man kan ju nästan tro att det är färgad golden el. labbe som också är glada åt att bära allt som kommer i dess väg.:P

Lecha
På 2016-06-26 at 11:41 Broder Tuck sa:

Först en lite stämningsfull bild.

DSC_0388.JPG

Abba rockar fett. :D

DSC_0396.JPG

DSC_0398.JPG

DSC_0401.JPG

Denna bilden hade jag döpt till Abba rockring Piaff men min fru säger att det heter passage då hon faktiskt gick omkring och inte bara stod stilla. Vad vet jag, jag har aldrig hållit på med hästar.

Abba rockring piaf.JPG

Jag förstår henne, jag  hade lika skoj med min rockring:yes:.   Fina bilder på en minst lika fin "Dancing queen". :wub:

• Like 1

Lecha
7 minutes ago Broder Tuck sa:

Händer inte så mycket här förutom att hon växer. Håller på att ha långa ben och springer mer än gärna. Fortsatt bärvillig. De andra hundarna aktade sig när hon fick tag i krattan. :lol:

DSC_0420.JPGDSC_0421.JPG

Abba bar på dotterns vattenkanna. Tyvärr han jag inte ta kort på när hon sprang med den i början då den var full i vatten och det skvimpade ut ur pipen eftersom hon sprang. När jag hade halat upp telefonen ur fickan så hade hon redan greppat om och spillt ut allt vatten.

DSC_0424.JPG

Inte så badsugen men riktigt duktig på att simma. Bar ut henne och stöttade henne under hakan och under magen första metrarna sen gick allt av sig självt. Simmade in till land och sen bar jag eller frun ut henne och det hade Abba ingenting emot. Så det blev ett flertal korta simturer för henne igår. Torde nog bli fler under sommaren.

Abba Pointer-säl.JPG

Det var en annan sort av trädgårdstomte det där:rolleyes:. Riktigt härliga bilder på den lilla godingen:wub:

• Like 1

Broder Tuck

Tack! Tyvärr är kompaktkameran jag har nu lite för långsam sen glömmer jag allt som oftast att ha med en när jag är ute med hundarna. Mobilkameran levererar inte riktigt heller. Bilderna på land är med mobilen och den när hon simmar är med kameran. Det går ju så mycket långsammare i vattnet också så då hänger vi med kameran och jag. :)

Lecha
2 minutes ago Broder Tuck sa:

Tack! Tyvärr är kompaktkameran jag har nu lite för långsam sen glömmer jag allt som oftast att ha med en när jag är ute med hundarna. Mobilkameran levererar inte riktigt heller. Bilderna på land är med mobilen och den när hon simmar är med kameran. Det går ju så mycket långsammare i vattnet också så då hänger vi med kameran och jag. :)

Själv skyller jag alltid på åldern, om jag inte hänger med. :smile:

lsjonsson

Härliga foton! Kul att hon håller sig sysselsatt med sina små hyss.:thumbsup::D Dom växer mycket o fort i den där åldern.:) Kroppen blir i lite konstiga proportioner ibland. :thumbsup:

lsjonsson

Hehe! Det var inte dåligt.

Prickarna kommer smygande lite i efterhand.:thumbsup:

Fina foton!:)

Broder Tuck

Jo det var samma sak med Pippi att hon blev mer färgad eftersom, skillnaden är att Pippi tyckte jag var ful när vi tog henne då hon var så vit. :D med tiden så mörknade hennes fläckar och det kom några mindre också. Abba får vi se hur prickig hon blir, hennes mamma var rätt prickig.

Tack! De tre sista har frugan tagit.

• Like 1

lsjonsson

Ok! Färgpigmenten kommer lite i efterhand in i pälsen.:thumbsup: Haha! Sa hon det uttryckligen till dig???;):P Ja, det får framtiden utvisa hur hon blir till slut i pälsen.:thumbsup:

Ok!

Takko

Fina bilder👌

• Like 1

lsjonsson

Härliga foton!:)

• Like 1