Hoppa till innehåll

Räv 2016-2017


19Henke94

Recommended Posts

Just now vildmark sa:

Haha.. hippen är värst! Jagar på en rävfarm?

Näe.. tycks aldrig ta slut bara i kombination med osunt mycket passlim typ.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade en räv på 10m håll på åteln inatt.. gick utanför min högra glugg när bössan låg beredd i främre gluggen.. och samtidigt skällde 2 rävar till.. Räven var under tornet några gånger också. 0230 åkte jag hem.. Kollade åteln på morgonen och hittade färska spår från vildsvin också...och fullt av rävspår såklart... Hemma i trädgården hade räven tagit ett varv igen.. men rävar är smarta så den hade gått bakom rörelsesensorn!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Hipshot sa:

Sköt tre i natt.. två hanar och en tik, ena hanen hade början till skabb.

Verkar som skabben fått sig en uppsving <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Hipshot sa:

Sköt tre i natt.. två hanar och en tik, ena hanen hade början till skabb.

Bra jobbat hippen!:thumbsup: Grattis!:)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago Hipshot sa:

Sköt tre i natt.. två hanar och en tik, ena hanen hade början till skabb.

Det börjar väl hänga trångt på kojan igen då!!^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Tjörnbon sa:

Det börjar väl hänga trångt på kojan igen då!!^_^

Utan tvekan.. Undrar vad de väger?? Kojan i sig är ju rätt tung. Victor snackade om att smälla upp en planka på väggen till dieseltanken och hänga där istället.. tror det får bli snabbt för nu är kojan full tror jag, finns inga skruvar kvar att hänga på. 

 

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Hipshot sa:

Utan tvekan.. Undrar vad de väger?? Kojan i sig är ju rätt tung. Victor snackade om att smälla upp en planka på väggen till dieseltanken och hänga där istället.. tror det får bli snabbt för nu är kojan full tror jag, finns inga skruvar kvar att hänga på. 

 

Kanske behöver mer skruv för att skruva dit fler stödben till kojan också..

Löp och köp;)

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-12-21 at 13:26 Hipshot sa:

Utan tvekan.. Undrar vad de väger?? Kojan i sig är ju rätt tung. Victor snackade om att smälla upp en planka på väggen till dieseltanken och hänga där istället.. tror det får bli snabbt för nu är kojan full tror jag, finns inga skruvar kvar att hänga på. 

 

Helt seriöst, hur många skjuter du per år? Vart jagar du, verkar ju finnas hur mycke som helst. Är lite avis faktiskt. :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Geten sa:

Helt seriöst, hur många skjuter du per år? Vart jagar du, verkar ju finnas hur mycke som helst. Är lite avis faktiskt. :)

Någon knapp mil norr om Arlanda. Dessvärre inte nära nog för kommer man bara lite närmare Arlanda så fick vi mer nytta av allt ljus som finns på flygplatsen.. nu kan man jaga i ljuset från banorna när det är exakt rätt moln men inte annars. Förlitar mej helt på gårdsbelysningen :wub: 

Vi har skjutit 56 på denna gård detta kalenderår nu och av dessa har jag skjutit 36. Kommer nog inte att nå 40 men jag ska försöka få till någon sittning till.. Hade spår i snön när jag kom ut sist så förmodlingen går där räv innan 22 även.. Sen verkar ju löpspringet satt igång, påtaglit mycket mer aktivitet sist.. 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago Hipshot sa:

Någon knapp mil norr om Arlanda. Dessvärre inte nära nog för kommer man bara lite närmare Arlanda så fick vi mer nytta av allt ljus som finns på flygplatsen.. nu kan man jaga i ljuset från banorna när det är exakt rätt moln men inte annars. Förlitar mej helt på gårdsbelysningen :wub: 

Vi har skjutit 56 på denna gård detta kalenderår nu och av dessa har jag skjutit 36. Kommer nog inte att nå 40 men jag ska försöka få till någon sittning till.. Hade spår i snön när jag kom ut sist så förmodlingen går där räv innan 22 även.. Sen verkar ju löpspringet satt igång, påtaglit mycket mer aktivitet sist.. 

Helt otroligt:) Varför når du inte 40? Är ju ett tag kvar på jakttiden. Jagar du varje kväll å natt med? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...