Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

Sign in to follow this  
Krågejägarn

Bockjakt 2016

Recommended Posts

lsjonsson

Grattis Henke!:)

Grattis alla andra bockskyttar!:)

M-Ola

Då sitter man ute igen. 

image.jpeg

• Like 2

TekDr
1 minute ago hs_merkel sa:

20160816_184006.jpg

Sova är skönt!:rolleyes:

Det är det. Och med två bockar i kylrummet tar jag sovmorgon imorgon ;). Får se om jag orkar ta mig ut under förmiddagen och kolla mitt sista bockhygge :ph34r:

TekDr
11 hours ago TekDr sa:

Det är det. Och med två bockar i kylrummet tar jag sovmorgon imorgon ;). Får se om jag orkar ta mig ut under förmiddagen och kolla mitt sista bockhygge :ph34r:

Lagom morgontrött lommade jag ut vid 9-tiden och kollade lite på mitt sista hygge. Såg en vimsig hare på vägen ut. Stötte ett smalddjur nör jag klev upp i tornet men hon hade tyvärr inte herrsälskap. Sen det som retar mig mest är att jag inte fick skott på räven som jagade sork bakom ryggen på mig... 

Men jag är rätt nöjd ändå :D

nagelhoff

jagade bara igår kväll, jobbade på dagen (nån måste ju hålla Sverige igång...)

gick ut runt 18:30, ganska blåsigt, men vinden la sig runt 20:00, har get o kid på lite avstånd, men dem rör sig långsamt mot tornet, till sist bara 25 mtr bort, roligt  att kolla det lilla kiddet ha sig i solen^_^ på så nära håll.

Problemet med den fina vy av get och kid på nära håll, är att jag har set en bock cirka 350-400mtr borta, jag försöker locka på den medan get och kid fortfarande är på 100mtr, men bocken reagera inte... tittar bara upp och sen försätter bete... och jag kan inte börja en an smygning eftersom jag då vill bli upptäckt av geten och få en utskällning som vill skrämma bort allt...

jag får bara vänta, lite senare ser jag en annan get och kid ute på ett hygget 250 mtr bort, men ingen bock. :(

nya tag till helgen

Sako280

Fick en fin 6a igår kväll efter en liten klantighet bocken kom fint ut på ängen på cirka 100m siktade o avfyrade de sa klick fan ingen patron i loppet repeterade snabbt bocken kuta iväg ca 150m bort stannade och titta åt mitt håll då small de han försvann in i skogen hade min jaktlabbe med så vi spåra han under en gran fan va bra han hade gömt sig såg han ej på 1m håll gott och ha en labbe med sig Med vänlig hälsning affe

• Like 2

redtop
5 minutes ago Sako280 sa:

Fick en fin 6a igår kväll efter en liten klantighet bocken kom fint ut på ängen på cirka 100m siktade o avfyrade de sa klick fan ingen patron i loppet repeterade snabbt bocken kuta iväg ca 150m bort stannade och titta åt mitt håll då small de han försvann in i skogen hade min jaktlabbe med så vi spåra han under en gran fan va bra han hade gömt sig såg han ej på 1m håll gott och ha en labbe med sig Med vänlig hälsning affe

Grattis!

Det låter dock lite farligt att repetera snabbt om du fick klick, men du kanske hade koll på att det inte fanns någon patron i loppet?

Sako280

Har en sako 75 kom på när jag tryckte av att jag ej repeterade in en patron satt bara i magasinet med 4 skott klantigt men de händer

• Like 1

lsjonsson

Grattis skyttar!:)

4 hours ago Tjörnbon sa:

Gårdagens jakt resulterade i att jag satt och lyssnade på en älgtjur som rev ner en dunge 20m bort, tron om att det var en stoooor bock var väl inte alltför stark men jag satt kvar och njöt av myggen och en ljum sommarkväll :).

Ikväll hade jag en ny jägare med mig ut i skogen. Han fick fälla sitt första vilt :) Det blev en liten fin 4taggare så jag har haft lite hanteringslektion ikväll. 

Själv så lyckades jag bara skrämma bort en bock, jäkla grym lärare man är :D

Grattis alla skyttar! 

Hehe! Den bocken finns kvar tills nästa gång förhoppningsvis.:thumbsup:

Bra gjort av dig att ta med dig en ny jägare ut.:thumbsup: Grattis till den nya jägaren.:)

• Like 1

Joacim
24 minutes ago hs_merkel sa:

Nu var de färdig lurat. Har jagat dig ett tag. Tack för många spännande timmar.

20160817_204800.jpg

S

:thumbsup: Fy fan så fin :wub:

Stort Grattis!!! 

Ijahman
53 minutes ago hs_merkel sa:

20160817_204800.jpg

S

Oj! Den var fin! grattis!

Med vänlig hälsning John

Tapio

Satan i gatan vad det suger i tarmen nu.. :)  Fina bockar gött fölk. :)

faxe
1 hour ago hs_merkel sa:

20160817_204800.jpg

S

Vad trist för dig. Nu är han borta och alla era spännande stunder, du skulle kört med ett paintball gevär:wink:. Grattis:thumbsup:.

• Like 1

lsjonsson

Grattis hs_merkel till den fina bocken!:)

• Like 1