Hoppa till innehåll

Billiga 308plugg på XXL idag


MagnusN

Recommended Posts

Om jag kunde fatta varför folk köper sånt skit och stoppar i sina vapen :wacko:

Jag ville inte ha dom om dom vore gratis....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago MagnusN sa:

Idag kränger XXL PPU .308 fmj för 79kr dvs 4 kr st.

Tänk om de kunde ha N202 och 203-B i Arninge, så vore det bättre. Annars så går jag på Dansken tankar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oftast får man vad man betalar för, om vi bortser från märkeskläder och dyl, men någonstans så reflekterar priset kostnaden för tillverkningsprocessen och är något riktigt billigt så brukar det vara det av en anledning...

Visst är det dyrt att köpa ammunition om man inte laddar själv, men i min värld är det som att tanka bilen med några suspekta dunkar fulimporterad diesel från någon öststat bara för det var billigt, och då kan man rätt enkelt räkna ut att det inte är samma prylar som Statoil har i pumparna - och vad det gör med bilen har man ingen aning om?

Jag hade inte stoppat den ammunitionen i mina vapen men alla har vi olika åsikter och filosofier.

Jag bävar inför den dagen kineserna börjar göra fulkopior på ammunition utöver allt annat de prånglar ut i dag, men lyckligtvis finns det inte tillräckligt stor marknad för detta än samt att de troligen (?) helt saknar kunskaper om detta generellt jämfört med allt de kopierar i dag...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago faxe sa:

Tänk om de kunde ha N202 och 203-B i Arninge, så vore det bättre. Annars så går jag på Dansken tankar.

Xxl i city hade 5 burkar 202 kvar efter att jag handlat i förra veckan.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dessa Funkar hur bra som helst  på en skyttebio 25 meter. Ger även en mäktig eldkvast :wacko:Men hopplösa att försöka skjuta in ett sikte med på 80 meter

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago MagnusN sa:

Xxl i city hade 5 burkar 202 kvar efter att jag handlat i förra veckan.

 

Kanon, jobbar inne i skit staden i morgon så det blir perfekt:thumbsup:.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago faxe sa:

Kanon, jobbar inne i skit staden i morgon så det blir perfekt:thumbsup:.

Hoppas inte på för mycket bara, jag tycker sällan det finns något inne när man väl står på plats på XXL med licenserna i näven...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och jag är någonstans där på medelvägen. Ja, PPU kamrar och skjuter i min x-bolt (308). Däremot så håller jag med om att det smäller,  eldkvasten blir lite väl stor och precisionen är inget man väljer att skriva hem om. (Tror jag sköt nå 4-skottserier på 6-8 cm på 100m, men hade även en å en annan kula som spred ett antal cm till). Så visst kanske den dugt till älgbanan men S&B skjuter så mycket bättre i min bössa till inte allt för mycket mer peng så jag gick över till S&B som övningsammo när jag fick tag på den till vettigt pris. (max halva träffbilden, oftast mycket bättre än så)

4:- är dock ett väldigt frestande pris som är betydlig bättre än när jag gjorde min undersökning ovan. Jag kommer dock hålla mig denna gång då jag har ett bra lager för tillfället och hellre mängdtränar med 455:n. Jag menar, ska man stå och mängdträna på älg och söker billigast möjliga ammo så är det ju otroligt mycket smartare att stå med 22lr på 50m-bana. Tycker den är betydligt känsligare för dåligt skytte och därmed blir det enkelt att senare dra några få fina serier med 308:n strax innan jakten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig köpa ppu/partizan, jag struntar nu i precisionen då detta påverkas av många faktorer.. Men en så simpel sak som att patronen ska passa i patronläget och slutstycket skall kunna stängas. Detta fixar inte ppu/partizan, åtminstone inte i 308 som säljs på xxl.. Jag har sett fler bössor det krånglar i än fungerar.

jag skulle hellre råda att köpa s&b, de kamrar åtminstone, och ska man skjuta pappälg så kvittar nog ev skillnad i precision lika. Att skjuta norma, lapua eller annan ammo med fina hylsor på ett icke-precisionsskytte såsom älglöp om man inte laddar själv ser jag som kapitalförstörelse.

Jag har aldrig varit med om att fabriksladdat inte har gått att stänga slutstycket på, bortsett dessa partizan/ppu.. Ska ni köpa billigt så köp något som fungerar, 4kr/st som inte kan användas är dyrt.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sköt upp hundra Partizan på älgbanan förra året i min .30-06, hade itne en enda som inte ville kamra i min bössa. Dock så var de jäkligt långa!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jakt kompisen köpte 500 st. Ca 15 small inte. Tre hylsbrott. Och ändå tycker ha  de är ok....! Aldrig att de hamnar i mitt vapen .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Locorod sa:

Jakt kompisen köpte 500 st. Ca 15 small inte. Tre hylsbrott. Och ändå tycker ha  de är ok....! Aldrig att de hamnar i mitt vapen .

Sorglös kille.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago thjona sa:

Hylsa märkt R-P i botten som jag fick av grannen "Small lite konstigt" var hans kommertar

20160728_104956.jpg

Det skulle kanske stå R-I-P i stället ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...