Jump to content

Laddata?

Saax

Recommended Posts

• 2 months later...
lodjuret88

enklast är nog att skriva ett mail till SAKO och fråga dem direkt skulle jag göra^^

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• Per_B
      By Per_B
      Jag har en Tikka M77k 12/222. Nu sitter ett aimpoint 5000 på men jag skall sätta på ett kikarsikte för att kolla vilken av 222 ammunitionen som jag har går bäst i bössan. Jag har de här i kaliber 222:
      Vilken av de här tre tror ni går bäst i bössan?
      Norma Soft Point 3,2g
      Norma Soft Point 4,0g
      Sako Gamehead 3,2g
      Samtliga är vanliga blyspets ammunition. Vilken tror ni kommer ge bäst precision på 80 meter (minst diameter 3 skotts-grupp)? De brukar ju prata om stigningen / räfling i pipan när det gäller 222... vet ni vilken jag har i min Tikka M77k? Spelar det någon roll i detta fallet med de här tre patronerna? Tacksam för input! 

Skall testa Jaktmatchen också (men det är mest på kul, skall ha bössan till rådjur inte fågel)
      Norma Jaktmatch 3,6g
      Sako FMJ 3,2g
    • Jimi
      By Jimi
      Hej,
      Min far gick nyligen bort och lämnade bland annat denna CG till mig. Har kollat alla paper som finns (även licens), men kan inte hitta någon modell betäckning, år etc. Finns det någon vänlig själ här på forumet som vet vilken modell samt år ungefär. Finns det någon sida med serienummer etc för CG, Huskvarnas vapen?
      Mvh/jimi

• jägare1
      By jägare1
      Hallå undrar lite om vad ni tycker om kolvkamshöjning. Har en gammal husqvarna 30-06 studsare, Men undrar hur jag ska gå till väga får att få mitt anlägg att passa med siktet. Just nu hamnar jag långt under eftersom bössan är gjord efter öppna riktmedel. Vad är  bäst/prisvärt, köpa en grs kolv i laminat eller likande, eller lämna in bössan för på en verkstad för att för en höj och sänkbar kolvkam. Har en tillfällig lösning med tidnignar och silvertejp men är en uppsiktjägare i växande fas. Har ni några bra erfarenheter av GRS och liknande eller är det möjligt att få kolven ombyggd utan att det kostar skjortan. Finns än bild nedan skjuter mycket fint på alla håll.

• Create New...