Jump to content

Kemisk kastrering med följdproblem?

Recommended Posts

Då vår labbe har haft det väldigt jobbigt när grannarnas tikar löper så valde vi att testa kemisk kastrering på rekommendation av vet. En av anledningarna var bl.a. att prostatan blev  något förstorad, det ledde till att han läkte urin när han bl.a. reste sig upp. Han röntgades och undersöktes ordentligt.

Han är nu 4 månader efter att chipet sattes in mycket lugnare men... kanske lite väl lugn.

Jag brukar ha honom med mig ut när jag springer och det brukade aldrig vara några problem men nu orkar han knappt 6km innan han halkar efter. Tidigare var 15-20km inga problem dessutom nu i helgen på and premiären så hade han väldig problem med att koppla av, ligga still. Verkade nästan lite orolig och ville inte riktigt vara med. Dock så vart det fart på honom när fåglar föll eller han kände doften av fågel. Jag känner inte riktigt igen honom.

Jag har pratat med vet idag och hon tyckte att vi skulle vänta till chipets verkan gått ur kroppen för att se om han kommer tillbaka till sitt vanliga jag. 

Är det någon här som testat kemisk kastrering eller hel riktig kastrering som känner igen symtomen?

Jag är mest orolig för att han har någon form av infektion i kroppen. Lite extra känslig är jag kanske eftersom förra hunden uppvisade liknande symtom och hon dog tyvärr i någon konstig blodsjukdom.

Någon som vet om man kan ta blodprov för att utesluta infektioner eller påverkar chipet även blodvärdena?

Mvh

Micke