Hoppa till innehåll

Nattjobb, 20160830


N S

Recommended Posts

Nu konstaterat att grisen inte hade några hål i buken... två i högt i taggutskott, ett i femettan och ett centralt i nacken.

Så..

Således bommade jag nog första eller satte ett hål precis bredvid förste skyttens träff...

Sista va centralt i nacken och näst sista i bröstet.  Verkar va det som är troligast iallafall... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat! Detdär med vikter verkar svårt. Jag och en kompis gick ett eftersök för några år sedan. En kille hade suttit på åtel och skjutit på en liten årsgris (15-25kg) efter några timmars kämpande sköt vi en rejäl galt på 90kg med ett skott som satt i ena ljumsken.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago mats_bengt sa:

  Bra jobbat men hur är det med konditionen så här i  början  på säsongen!. 

 

Tja... är väl som alltid i bäst kondis framåt sista januari ;) 

Total sträcka va väl 1,8 km från påskjutning till död gris. Mitt fösta skott efter en kilometer sen va det rätt snabba men för korta ben ibland för att hänga med drevet/gångståndet. Kuperat som fan och mycket stora stenar å snubbla på ;) 

Så länge jag har bössan i hand och hundskall hörs kan jag mala på rätt länge på ren vilja utan vidare kondis...

Dra ut grisen 200m till farbar väg va va däremot rent för jävligt...

Å nu när jag dragit alla ursäkter.. så jo kondisen är åt helvete både på mig och hund, Skillnaden på hund och mig är att hund ändå lätt jagar gris 1,5 mil helt utan sommarträning...  Vissa år har det till och med varit en tanke bakom att inte träna kondis på "tåget"... då jagar hon lixom inte 10 timmar första släppet :)

 

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...