Hoppa till innehåll

Vapenskåp


Foffe

Recommended Posts

hallå jaktbröder, måste få tag i ett vapenskåp innan nästa höst eller så fort som möjligt, så min fråga är var kan man få tag i relativt billiga skåp har just nu för lite cash på mitt jaktkonto.

Finns det nån bra sida förutom blocket har kollat jaktafärers sidor och vet på ett ungefär vad dom kostar det billigaste jag set är 2900. Men om det fans nån sida som säljer billigare en så skulle det vara bra.

Vill ju köpa egna bössor snart är lite jobbigt att låna vapen och skriva lånehandling och så (har Lånelicens)

Sen en fråga till vad ska man tänka på när man köper ett vapen skåp?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det man ska tänka på framför allt är att det är godkänt enligt SS-3492, det brukar stå i skåpet på ett klistermärke. Särskilt ska man kolla upp det om man köper begagnat  Sedan får man ta sig en funderare på hur stort det ska va, väger det under 150kg så måste det bultas fast. Ett annat val man måste göra är att bestämma sig om man ska ha kodlås eller vanligt nyckellås, kodlåsvarianten är dyrare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett vapenskåp förra veckan.

Det blev ett "Scandinavian safe sp88"

Det har plats för 20 vapen men är rekomenderat till 16. Jag vet att det är stort men jag behöver ju aldrig byta ut det och vapnen får plats utan att trängas och repas.

Med några medföljande hyllor finns det gott om plats för både ammunition och andra värdefulla saker.

I paketerbjudandet fick man en brandbox och ett kodlås.

Kodlås kände jag var ett stort plus då jag aldrig behöver tänka på att ha med mig nyckeln.

Paketpriset blev 6 500:- och då kastade dom även med ett knivset. :o

Låter som reklam :-men det är det inte. Är bara nöjd. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ev ett Norlyx 6 GTI som jag ska sälja, vet inte vad jag ska ha för det men lägg ett bud vet ja!

Finns i Lule!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ev ett Norlyx 6 GTI som jag ska sälja, vet inte vad jag ska ha för det men lägg ett bud vet ja!

Finns i Lule!

Oki, har svårt att lägga bud och sånt men ska fundera på det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte ett SP88 i höstas från Jaktcenter i Kalix fick slanta upp 4950:- fick med ett knivset ;D

Det är stort men jag behöver inte byta nå mer.

Sålde mitt Zugil5 för 2500 men då körde jag hem det till dom som köpte det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...