Hoppa till innehåll

Handladdare runt Enköping/Uppsala


Bonne

Recommended Posts

Hej!

Undrar om det finns någon duktig handladdare som bor i närheten.

Har handladdat en del men vill lära mig mer och tänkte det kunde vara kul att träffas och få lite tips och hjälp!

Tror att Holz i forumet är sugen att haka på!

hlsn Bonne

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en utrustning ligger och väntar, ska bara få en bra plats att hålla till på mitt i alla byggprojekt, hänger gärna med om ni ska ladda och åtminstone förstå vad man gör :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tala med ett studieförbund och gör en studiecirkel.

Där kan finnas lite att hämta: litteratur, film etc.. om studieförbundet får "timmarna" och cirkelledaren inte ska ha arvode ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade helt missat att folk svarat i denna tråd. Kul! :)

Jag skulle framförallt gärna lära mig mer om hur man analyserar hylsor. Dels hur man avläser ev. trycktecken och dels hur man avgör när det är dags att kassera en hylsa. Även hylsvård hade varit intressant att lära sig mer om.

Sen är jag lite nyfiken på hur man ställer in kalibrerverktyget efter ens eget patronläge. Tror jag förstått hur man ska gå till väga men vill hellre veta än tro.

Är även lite nyfiken på att lära mig mer om hur man kan/bör resonera med laddrecept för kulor där det inte finns relevant laddata till.

 

Blir det en eller ett par laddningssessioner kan jag skicka PM till intresserade om det är fler som vill hänga på. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har haft tämligen fullt upp, men nu när jakttabellen innehåller färre lovligt vilt kanske det blir lättare att hitta en lucka för detta. Har iaf. inte tappat intresset! :) Jag ska lyssna med Bonne och höra hur det ser ut för honom.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...