Hoppa till innehåll

Tech tips för mobiltelefon


Dansken

Recommended Posts

Personligen efter alla mina år i industrin kan jag ändå inte riktigt tro på att någon i hela världen skulle vara så j-la korkad att de skulle gå på en sådan sak, men så har jag inte jobbat med Apples kunder visserligen...

Bara själva tanken på att man skulle kunna borra hål i skalet på en mobiltelefon och tro att det sen skulle funka är galnare än Monty Python och Stig Helmer tillsammans, men är det nu verkligen folk som har gått på detta så är nog det ingen dum idé att de blev utan telefoner också för vet vet vilka dumheter de skulle kunna hitta på om de kunde kommunicera med andra likasinnade?!?!? :blink:

Jag är fortfarande skeptisk till att någon faktiskt har gått på detta eftersom mina inre spärrar inte får ihop det att någon kan vara så korkad, men man har hört det från så många ställen nu att man kanske måste inse att det ligger en uns sanning i det hela...

En gång i tiden så diskuterade vi kundkretsen för olika datorsystem och då sade vi att UNIX datorer (SUN, SGI, Alpha etc) var byggda för proffs och bara vi proffs använde dem, PC med Windows var byggda för privatpersoner och det var de som använde dessa medans Apple Macintosh var byggda för idioter (dvs helt otekniska individer) och bara sådana använde dessa. Tydligen hade vi rätt ;) 

iDiot.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Wizard sa:

 

Bara själva tanken på att man skulle kunna borra hål i skalet på en mobiltelefon och tro att det sen skulle funka är galnare än Monty Python och Stig Helmer tillsammans, men är det nu verkligen folk som har gått på detta så är nog det ingen dum idé att de blev utan telefoner också för vet vet vilka dumheter de skulle kunna hitta på om de kunde kommunicera med andra likasinnade?!?!?

för sent dom är redan i riksdagen....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now grym sa:

för sent dom är redan i riksdagen....

Hade Fridolin, Åsa Romson eller Alice Boli-Bah-bompa gjort detta och beklagat sig i media hade jag faktiskt inte blivit förvånad för fem öre - men vanliga människor??? 

Dock tror jag det finns en naturlig förklaring till detta och efter lite efterforskningar under kvällen så pekar det mot att de som har gjort detta "tricket" med borrmaskinen alla bor i USA, och... hmm... alla vet vi ju hur kuranta och pålästa de är när stora delar av landet faktiskt förnekar Darwinismen och på allvar tror att jorden är ensådär 5000 år gammal... suck.

Då kan man nog låta sig luras till att borra hål i en mobiltelefon också :P 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

12 minutes ago Ken1 sa:

Maneter har levt på jorden i 650 miljoner år utan hjärna så det kan finnas hopp :D

Menar du att MP har funnits så länge ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...