Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Hipshot

Min lilla fru <3

Recommended Posts

MarkusR

Hälsa och gratta :thumbsup:

Maichel

Det är väl för väl att någon i ert hem fyller frysen med matvilt  :lol: Gratulera från mig!

/M

• Like 2

hs_merkel
1 hour ago Maichel sa:

Det är väl för väl att någon i ert hem fyller frysen med matvilt  :lol: Gratulera från mig!

/M

Vadå! Kråksoppa som är så gott! Och inte tala om friterad rävsvans:rolleyes:;)

Man får gratulera:)

• Like 1

Urban

Tror inte det är någon av oss andra på sidan som skulle gnälla över att hjälpa frugan att släpa gjort!!^_^

Tänk som så......det kunde varit MM du skulle släpa åt istället!:D

Gratta henne!

• Like 1

BigJim

En Rudolf? :lol:

kkjon

smaklig spis!  (så vida den inte är i brunst för då får ni njuta av trofén, resten är bara att kasta)

Mad Mike
2 hours ago Urban sa:

Tänk som så......det kunde varit MM du skulle släpa åt istället!:D

Det har han redan gjort:D:D den största skovel jag nånsin skjutit,över plöjd blöt åker!

Hälsa flugan och gratta samt skär ett köttprov och provstek så den inte är oätlig pga brunst.

/Mike

• Like 1

Guest 6.5x55SM
40 minutes ago kkjon sa:

smaklig spis!  (så vida den inte är i brunst för då får ni njuta av trofén, resten är bara att kasta)

Nu kommer en kanske dum fråga, vad blir det med köttet om det är brunst? Hur påverkar det?

culot

Jag plockade upp 2 stycken Dovhjortar igår , 32kg slaktviktper st  vart 2 lagom hanterbara lådor , välhängt styckat vackat , uppmärkt 

och frugan behövde inte ens kröka avtryckar fingret :P Så idag blir det hjortbiff , visserligen innebar det ett smärre avbräck på kontot. 

Men det kommer nya stålers nästa vecka ..

/ P

Maichel

Man får en viss föraning om magen är nedpissad! Mitt uppe i brunsten så är dom mer eller mindre gulbruna under hela magen. Mikes tips är bra, sen kan man ha flyt att hjortarna är vid gott hull. Är de utmagrade efter allt härjande så är "brunstsmaken" mer tydligt framträdande om man säger så ^_^

Appropå dovhjortar! I måndags då jag rullade hem från gården så fick jag se tre stora gossar på ett fält invid vägen. Samtliga hade samma horn avbrutet - trion saknade vänster horn. Undrar om det är anlag, eller stridsteknik som gör att just vänster horn ryker av först!? Den jag välte omkull hade väldigt dåligt utvecklat vänsterhorn... Kanske bara är årets trend!

/M

Mad Mike

Min allra första skovel jag sköt föll den 19 oktober för många år sen,fet och fin,inget som tydde på brunst,slaktkroppen luktade normal dov.

Styckades efter konstens alla regler och blev infryst,så kom dagen att proväta.

I samma sekund som köttet träffade stekpannan så spred sig en stank av offentlig urinoar i köket och köttet smakade likadant,,,

hade fyra taxar på den tiden,dom fick äta upp en hel hjort-överlyckliga.

Sen har jag ätit skovlar skjutna en vecka efter brunstuppehållet,helt utmagrade,ingen doft av brunst,det köttet har gått att äta även om en svag bismak finns i varje tugga.

Tror inte det finns något absolut facit i detta förutom att risken finns veckan innan och veckan efter,vill man vara säker så bör man nog vänta ytterligare någon vecka åtminstone efter brunsten.

/Mike

• Like 1

hubler

Grattis :)

kkjon
17 hours ago 6.5x55SM sa:

Nu kommer en kanske dum fråga, vad blir det med köttet om det är brunst? Hur påverkar det?

Kortfattat kan man säga att det luktar och smakar piss när det blir upphettat.

Hipshot

Borde räcka att ta en bit och köra i micron.. Får bli en i samband med slakten.

faxe
7 hours ago Mad Mike sa:

Du känner inte på lukten om en hjort är i brunst,jag har själv gjort misstaget.

Du sparar dig själv väldigt mycket jobb genom att provsteka. 

Det behöver inte vara så men risken finns.

/Mike

Jag kollade in den idag och den luktade ingenting i kylrummet. Men precis som du säger så visar de sig först vid värme provet.

kkjon
15 hours ago Hipshot sa:

Det absolut roligaste i detta är faktiskt att upplevelsen var så häftig för M! Så här sprudlande har hon inte varit någon gång efter att Argo gick bort :( Så denna herre skapade rätt mycket värde när han fick checka ut och så tillkommer käket.

Såg först nu att det var riktig jakt hon var på. taxen försvinner lite i bilden. Då förstår jag till fullo att det var en stor jaktupplevelse:)

Grattis till frugan!

• Like 1

lsjonsson

Grattis till frugan!:)

faxe
8 hours ago kkjon sa:

Såg först nu att det var riktig jakt hon var på. taxen försvinner lite i bilden. Då förstår jag till fullo att det var en stor jaktupplevelse:)

Grattis till frugan!

Du menar att Taxen klarade av att driva hjorten:D.

• Like 1

JPA
3 hours ago faxe sa:

Du menar att Taxen klarade av att driva hjorten:D.

Jag förstår inte riktigt heller... Gick hjorten i gryt eller varför är taxen med?

• Like 1

strävhår
16 hours ago kkjon sa:

Grattis till frugan!

En sträv :thumbsup:

• Like 1