Hoppa till innehåll

Sako L46 22Hornet


lodjuret88

Recommended Posts

Sinom tid kommer en sådan vara i min ägo bäva måde hörntand och krokenäbb ;)  så jag undrar om ni garvade kan säga något om den bössan? stabiliserar den 50grains kulor? dela gärna laddata om ni själva skjuter med 22hornet så man har en grundplåt att utgå från^^ vad jag kunde utläsa från anonsen så satt de ett 2-6x40 sikte på den så jag funderar på att köpa en fast 8x50 och sätta på den några tankar om optikvalet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

gärna en laddning som inte slår sönder så förbannat får ni tippsa om skulle vilja kunna ta hand om skinnen från djuren jag skjuter ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har inte haft problem med 50 gr Norma FMJ och SP - tror du blir nöjd med dem. Sakos 45 gr FMJ funkar föga förvånande också bra men jag fick bäst precision med Normas kulor. Vihtavuori N110 har jag använt - kolla deras laddtabell.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

oh kul att få respons^^ vad kan man räkna med för livslägnd på hylsorna om man laddar med VVN110? ska man slå sig på pistoltändhattar eller smallrifle? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 hours ago lodjuret88 sa:

oh kul att få respons^^ vad kan man räkna med för livslägnd på hylsorna om man laddar med VVN110? ska man slå sig på pistoltändhattar eller smallrifle? 

Jag har laddad om hylsor 5 ggr utan problem med VV110 och small rifle tändhattar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma här - 5ggr är inga problem, men jag kör ju halskalibrering bara. Tändhatten har nog ingen påverkan på livslängden utan det beror på patronläget och kalibreringsmetod, samt hylsans kvalité. Federals pistol och small rifle var förr samma faktiskt om jag kommer ihåg rätt, så skillnaden är nog marginell. Jag har kört med både och och märker i vart fall ingen skillnad.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hals kalibrering räcker väll om man använder samma vapen omigen till patronerna om jag nte missminner mig? :) jo är en hyltumlare ett måste för handladning eller är de bara för utseende som man tumlar? de är något jag har funderat länge över :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

då va bössan hemma iaf :)  bara börga att laburera men tror att jag ska behöva smörja den de första jag gör  allt går trögt xp några förslag på bra vapen smörja/fett?

20170120_175536[1].jpg

20170120_175623[1].jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








  • Liknande innehåll

    • Per_B
      35
    • Tobias90
      41
    • Granatz
      2
    • Saax
      1
×
×
  • Skapa ny...