Hoppa till innehåll

Lån


Dansken

Recommended Posts

Jag fick också ett mail i dag från "Lendify" :

Sänk din ränta eller finansiera din dröm!

I snitt sänker våra låntagare sin månadskostnad med hela 1 244 kr!

 

SE DIN RÄNTA HÄR


Bankerna har haft det för bra för länge tyckte Lendify och startade en konkurrent där medlemmarna delar på bankens vinster. Låntagare får lägre ränta och långivare bättre avkastning. Sedan 2014 har marknadsplatsen växt enormt och är nu Sveriges största för privatlån till kreditvärdiga låntagare.

 

 

 

Dom skriver att dom kan sänka min månadskostnad med 1244 kronor.....
Jag är emellertid så gammal och har pröjsat på barren så länge att min totala månadskostnad är knappt en tusenlapp.

Om dom får ändra mina lån sätter dom då in 250 kronor på mitt konto varje månad ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ring och fråga, spela in samtalet så vi får höra svaret.:D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvärr brukar de ju inte kunna göra något åt bolån utan bara privatlån. Det ringer ju liknande företag stup i kvarten och jag blir lika glad varje gång jag får säga att jag inte har några privatlån och de, lite moloket, önskar en trevlig dag. Jag blir glad dels för att man slipper be dem fara åt skogen och dels för att jag känner att min ekonomi inte är så utsatt. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu skriver de ju förvisso i snitt men att de skulle vara skumma kan man nog vara lite orolig för när man tittar på hur de ser ut på: 

http://www.allabolag.se/5569681744/bokslut

Vinstmarginal på -2300% kan väl inte vara bra?
1 anställd men -900.000 kr 2015
Nyöppnade 2014

Finns risk för att de går änn umer back 2016 om man säger så =)

Jag skulle nog inte vilja ha med dem att göra, känns lite för osäkert, även om jag vet att det ställs ganska hårda krav för att få "öppna bank".

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Utan att gå in på närmare detaljer - gör inte affärer med de här utan att göra lite research (vilket förmodligen får er att ändra er). Googla på han som står listat som VD för Lendify på allabolag ifall ni funderar på det (hans namn plus adoperator bör ge en del intressanta träffar)...finns en del historia där om man säger så.

De är för övrigt INTE en bank på något sätt. Bara en marknadsplats som skär mellan när privatpersoner lånar ut till andra privatpersoner. De har tillstånd för det av finansinspektionen - inte på något sätt en bank dock. Oklart om pengarna här garanteras av statliga insättningsgarantin men skulle INTE tro det (har inte kollat upp). 

Peer-to-peer lending är ju på intet sätt nytt. Och i grunden en rätt intressant aspekt på låna/låna ut i den digitaliserade världen. Men har ju gått åt fanders vid ett antal tillfällen.

Tread carefully om ni funderar på något sånt här är mitt råd. (sen har de rätt seriösa finansiärer bakom lendify men det är ju som någon sagt innan blancolån det rör sig om....ej bolån eller liknande)

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...