Jump to content

Jaktraser som inte fäller överdrivet

JaktOscar

Recommended Posts

Hej jag är en jägare som ska skaffa hund nu och behöver tips på om det finns jakthundar som inte fäller överdrivet då jag bara ska ha den inomhus. 

Kommer bedriva jakt på hjort, vildsvin, rådjur och kanske älg. 

Har kollat på drever/tysk jaktterrier men har inte hittat någon uppfödare, finns det någon?

Alla svar är bra svar så hade varit kul om ni kunde hjälpa mig  

Blandraser och renrasiga spelar ingen roll.

Skitjakt på er!

Hur mycket fäller tex en korthårig vorsteh? Låter ju annars som en vorsteh vore perfekt för dig! Mitt strävhår fäller men skulle knappast påstå att det är överdrivet men det kanske jag har robot dammsugaren att tacka :D

Strävhåriga fäller inte mycket. Mina strävhåriga taxar har inte fällt något att tala om. Korthåriga fäller dock som alla andra. 

• Like 1
På 2016-12-10 at 19:01 ECjakt_ sa:

jag tycker inte att mina spetsar fäller så himla mycket, ena tiken fäller nästan inget alls till o med.

Vad är det för spetsar då?

På 2016-12-13 at 20:14 JaktOscar sa:

Vad är det för spetsar då?

Blandras.. Har Laika i sig och  är till 75% Västlaika och resten REL. Blir långt o skriva allt som e i dem men om du vill kan jag göra det^_^

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• Finskjägare
      By Finskjägare
      Jag tänkte prova lägga upp horn på väggen. Undrade hur man får bort håret mellan rådjurets horn. Undrade, kan man bränna det utan att hornen/huvudet skadas? 

• denjan
      By denjan
      Hej,
      Letar efter en jaktmark där jag kan få möjlighet att släppa min unghund.
      Antigen under jakt eller för att endast träna, har inget behov av att själv skjuta etc.
      Har en befintlig mark, men det har varit en aningen för mycket obs. på varg för att det ska kännas helt bra att släppa där.

Jag bor i Strängnäs och skulle vara intresserad av något som ligger inom 1-2h bort som längst.
      Hunden ska förhoppningsvis jaga allt klövvilt med skall, har hittills haft kontakt med rå, dov och vildsvin som gått bra.

//D
    • seved
      By seved
      Idag vart det en Taiga klar i 3,7 mm tjockt 52100 stål o skaft i Amboyna. 
      Seved

• Potster
      By Potster
      Hej, jag är på jakt efter en jakthund som är enbart till för eftersök. Både jakteftersök och trafikeftersök. Vill ha en hund som kan spåra och sedan hålla fast/avliva rådjur och dovhjort. Det skulle vara jättekul om den kunde ställa älg och/eller gris men förstår att det blir svårt att avfånga och ställa med samma hund. Helst en ganska lätthanterlig också som inte kräver jakt konstant för att må bra.
      En jaktlabbe med bra linjer tror jag fungerar utmärkt men vad tycker ni?
      Vad har ni för hundras som kan spåra och hållafast/avliva rådjur och dovhjort, ev också kunna ställa älg/gris?
      Har era vänner eller bekanta nåt liknande?
    • t00l91
      By t00l91
      Tjenare. Jag har nämligen ett vanligt problem som många jägare har och det är jaktkompisar som inte tycker om att tränings/övningsskjuta.

Dessvärre så övningskjuts det alldeles för lite och de flesta som gör det skjuter endast in så att bössan går som den ska sedan packar de ihop och skjuter inte igen på väldigt lång tid.

Sedan så har vi (mig) som mer än gärna skjuter för skjutandetsskull på en skyttebana för att jag tycker det är roligt men tyvärr så känner jag inga andra som tycker som jag.

Så jag vänder mig till er på detta forum för att hitta likasinnade människor som kanske då bor nära Blekinge som vill övningskjuta tillsammans för det är inte så skoj att vara själv.

OBS: Om denna rubrik/titel ligger under fel kategori så var så snäll och flytta den, tack! 
  • Create New...