Jump to content

Jag behöver hjälp med åtelkamera

Dansken

Recommended Posts

Maichel

ett tips! Om man som jag lagar till inställningar som fungerar så KAN scoutgard -kamerorna få lite fnatt. En av mina tre envisades fram tills i fredags med att skicka typ ett foto varannan minut <_< Inget problem i sig och time-laps är lite kul OM man orkar montera samman alla foton i ett filmklipp. Det gör däremot inte jag... Alla inställningar ser korrekta ut och oavsett om man justerar tidsintervall för hur länge kameran ska pausa innan nytt foto skickas, så envisas min/ kamerorna med att skicka en bild varannan minut!!!

I torsdags hittade jag lösningen :blush: Föra att inaktivera den "aktiva" time-laps inställningen (den man egentligen aldrig har ställt in, dvs. för att få kameran att förstå att man inte vill få ett mejl varannan minut, så aktiverar man Time-laps. Man ställer in en tid, eller timme och sparar inställningen. Därefter omstart av kameran... När man drar igång manicken igen går man sen in och inaktiverar Time-laps... Voila, så sköter sig kameran precis som man ställt in den att göra. Typ att den bara får skicka var femte minut OM pir-sensorn triggats.

Mycket fiffigt och bra! Har typ lite drygt 46.000st mejl i min inbox. Ena kameran står för säkert 18-tusen av dessa. Envis liten djävul :lol: De andra drygt 18.000 e-mejlen kom från mina gamla grillade Uovision -kameror som ibland fick fnatt och skickade non-stopp i några dagar...

/M

• Haha 1
  • 10 months later...
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Dansken

22

• simonarvestrand

19

• Maichel

6

• strävhår

4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fredrik kom förbi i dag. Jag berättade om mina problem, och han sa: Ja men det är enkelt- ge hit kameran.... Han jobbar med datorer hela dagarna: När han mjölkar, kör traktor, skriver SMS med en

Angående dessa SG550 kamerorna - fick mejl från min ena kamera igår kväll som var lite lustigt, " SD-kortet är fullt, Jag kan inte inte skicka fler bilder. Snälla radera några bilder på kortet. M

Men det kan inte vara problemet när båda står på mitt köksbord med 8 nya batterier i och fortfarande inte tar några bilder.... SÅ kallt har jag inte i köket....

Posted Images

Emanuel

Vänder mig till forumet för lite vägledning, har fyra stycken uovision som slutade skicka för tre dagar sen. 

Samma sak hände för en kompis där sex av hans kameror, dom som det är Telias kontantkort i slutade fungera. Jag har med Telia och vi båda använder hotmail i kameran. 

Nåt liknande hände för nåt år sen så fick man ändra APN sen gick det igen. Har testat många olika kombinationer nu med ny APN, olika smpt servrar och portar och även bytt till Gmail och använt deras smpt server. 

Är det nån annan här som har Telia och vet vilka inställningar det fungerar med? 

Dahla

Det enklaste är väl att vända sig till telia och fråga dom?

Galne
39 minutes ago Emanuel sa:

Vänder mig till forumet för lite vägledning, har fyra stycken uovision som slutade skicka för tre dagar sen. 

Samma sak hände för en kompis där sex av hans kameror, dom som det är Telias kontantkort i slutade fungera. Jag har med Telia och vi båda använder hotmail i kameran. 

Nåt liknande hände för nåt år sen så fick man ändra APN sen gick det igen. Har testat många olika kombinationer nu med ny APN, olika smpt servrar och portar och även bytt till Gmail och använt deras smpt server. 

Är det nån annan här som har Telia och vet vilka inställningar det fungerar med? 

Fler som har bekymmer med Telia för tillfället Emanuel så ni är inte ensamma, finns en tråd om det. Men troligen är Telias kundtjänst rätt väg in, dock brukar kön vara oändligt lång om man ringer in!

Älgflugornas Herre

Det finns trådar om detta i åtelkameragrupper på fb. För bara några minuter sedan kom info från telia att de håller på att arbeta med problemet och att man inte behöver ändra några inställningar utan bara skall avvakta. Jag citerar från en av grupperna:

Angående mailproblemet så har en snäll medlem här i gruppen varit i kontakt med Telia om detta och dessutom informerat mig om det hela.
Som man kan se så är telia medvetna om problemet och försöka lösa det.

Kan vara en bild av text

Emanuel

Tack så mycket för hjälpen då får jag avvakta och hoppas dom löser det, skönt om man slipper slita sitt hår över smpt servrar mer.. 

Emanuel

Blev trött på att vänta, satte igång två av kamerorna på att skicka via mms. 

Kommer nog köra på det med dom andra två med nu eftersom det är lite lägre pris på helår än att ladda surf.

Nackdelen är att man inte är lika flexibel och kan ha några kameror avstängda i perioder när det är lugnt med gris och då behöver man inte ladda surf.